Judith in the USA

Op de helft van de helft (op school dan)

Er zijn alweer een paar weken voorbij gegaan en er is weer veel gebeurt. Ik heb weer heel veel leuke dingen gedaan en ik vind het nog steeds heel erg leuk hier. Ik merk wel dat school saai wordt soms en ik er soms tegenop zie om te gaan want, eerlijk gezegd, heb ik dit semester alle verplichte vakken en het is niet echt heel erg interessant. Het wordt wel steeds gezelliger in de lessen omdat ik meer mensen ken dus dat is wel fijn! Afgelopen week kwam mijn Pre Calc leraar naar mij toe om te zeggen dat hij het zo leuk vond om mij hier gelukkig te zien en dat hij het heel erg fijn vond dat ik het zo naar mijn zin had, dat vond ik zo aardig van hem!

Het eerste deel van mijn schooljaar zit er al weer op! De eerste 9 schoolweken zijn voorbij en dat betekend dat ik op de helft ben van het eerste semester. Dit houdt in dat er een rapport naar huis wordt gestuurd met je cijfers tot nu toe en dat we maandag vrij zijn. Dit eerste deel is goed verlopen voor mij. Ondanks dat ik in het begin heel erg veel moeite had met pre calc, heb ik vandaag een 100 voor mijn test gehaald! Mijn gemiddelde is wel lager dan de andere vakken omdat ik een test verpest had, maar toch. De leraar was heel erg trots op me omdat hij niet dacht dat ik het zo goed zou doen. De andere vakken gaan ook erg goed maar dit komt vooral omdat je echt heel erg gemakkelijk een 100 kan krijgen door je huiswerk te doen of door SO’s te maken met je boek erbij. Dit zijn mijn cijfers op mijn rapport tot nu toe. American History is nog niet definitief want de leraar moet nog een aantal cijfers invoeren, dus dat wordt waarschijnlijk nog wel wat lager.

Enlish III honors – 94, A

Pre Calc honors – 87, B

Chemistry honors – 98, A

American history I honors – 100, A

Het tennisseizoen is nu echt over. Super jammer want ik mis m’n middagen op de tennisbaan wel hoor! De laatste week met wedstrijden was zoals gewoonlijk erg gezellig. Die week ben ik ook van dubbelpartner geswitcht dus ik heb de laatste paar wedstrijden met Cassidy gespeeld en dat was heel erg leuk! De laatste thuiswedstrijd hadden we senior night. Senior night is het bedanken van de senior (laatstejaars) voor het spelen in het team. Ik ben dan wel geen senior maar omdat ik hier toch maar voor een jaar ben en eigenlijk een senior moet zijn, werd ik beschouwd als een van de seniors. We kregen een aantal cadeautjes en er werden veel foto’s gemaakt (die volgen nog of course). Ook had coach Mackel een taart gekocht met de tekst ‘Seniors we will miss you!!’ erop, echt super lief! Ik, lekker naïef, dacht natuurlijk ‘hmmmm lekkere taart!!’ Ik heb nog steeds geen idee of het een lekkere was want het eindigede natuurlijk in een cakefight! Dit is een traditie voor senior night bij de tennisteams, waar ik natuurlijk niets vanaf wist en ik was dan ook het eerste slachtoffer! Het was echt een super leuk einde!

Tennisseizoen was toen nog niet helemaal over want de top 6 had nog een Conference tournament. Dit was een toernooi van twee dagen lang, onder schooltijd, op een van de scholen in de competitie. Ik was nummer 4 en mocht dus ook mee! Van de top 6 waren er twee dubbelteam en 2 single spelers. Ik speelde dubbels met Cassidy. Ons was verteld dat we twee wedstrijden moesten spelen op de eerste dag en als je daar één van wint dan mocht je spelen op de tweede dag. Cassidy en ik begonnen vol goede moed aan de eerste wedstrijd waarvan we wisten dat het erg moeilijk zou worden om te winnen. Helaas hebben we die dan ook verloren maar goed we hadden nog een kans op de tweede dag. De tweede wedstrijd wonnen we gelukkig en we waren zo blij! Dit was ook de eerste wedstrijd die Cassidy en ik als dubbelteam wonnen! Toen we de baan kwamen zei de man die het organiseerde echter dat we nog een derde wedstrijd moesten spelen en dat we die ook moesten winnen. Helaas verloren we die wedstrijd en mochten we niet spelen op de tweede dag. Super jammer want dit betekende dat het tennisseizoen erop zat. Maar goed Cassidy en ik hebben wel één wedstrijd als een team gewonnen en een super leuke dag gehad. De andere meiden hebben het ook super goed gedaan. Allison speelde singles en was, net als ons, uitgeschakeld na de derde wedstrijd op de eerste dag. Shelby en Lily, speelde dubbels en Hannah, speelde singles, waren echter wel door naar de tweede dag en gingen zelfs door naar de regionale competitie, waar ze helaas verloren maar het was echt super goed van ze!

In mijn vorige blog had ik al wat gezegd over de Pep rally’s die ze op school doen. Een aantal weken geleden was er weer een maar dan speciaal voor de fallsports. Dit betekende dat alle sportteams van dit moment werden ‘voorgesteld’ aan de school. Dit hield dus in dat ik met het tennisteam ook de gymzaal in mochten rennen/lopen. Leuke ervaring om ‘mee te doen’ maar het was verder niet zo heel erg speciaal. Het football team van mijn school doet het nog steeds heel erg goed en hebben nog niks verloren.

Ik heb er ook weer een aantal leuke weekenden op zitten. Zo ben ik samen met Codi, Mackenzie en een aantal van hun vrienden naar de Amazing Maize Maze gegaan. Dit is een maïsdoolhof waarbij je, als je in het doolhof bent, je opzoek moet gaan naar delen van de plattegrond. Het was echt heel erg grappig en gezellig. De week erna kwamen de broer van mijn hostmom en zijn vrouw vanuit Missouri, als een verrassing voor Codi naar ons. Hij had het niet zien aankomen en was erg verrast. Het was een heel erg gezellig weekend. Ze kwamen hier om naar een voetbal wedstrijd van Codi te komen kijken. Op de zaterdag dat ze kwamen hebben we gezellig gekletst en film gekeken. Op zondag gingen we eerst naar de kerk en daarna hebben we vooral veel gekletst en gelachen. In de middag heb ik weer een nieuwe Amerikaanse traditie meegemaakt, pumpkin carving. Dit is pompoenen bewerken voor Halloween. Dat was heel erg leuk om te doen! Op maandag had Codi zijn voetbalwedstrijd en het was een hele spannende wedstrijd! Ze moesten door in de verlenging maar wonnen uiteindelijk in de laatste paar minuten!

Ik ga lekker genieten van mijn lange weekend! Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen in Nederland en ik laat (hopelijk) snel weer van me horen!

Liefs, Judith

Reacties

Reacties

Rieneke

Wat heb je er weer een leuk verhaal van gemaakt! Geweldig om te lezen dat je het zo goed doet, en dat je het zo naar je zin hebt! We zijn zo trots op je! Je doet het toch maar even! Geniet met volle teugen, heel veel liefs voor jullie allemaal!

Maikel

Hoi Judith,
Wat een goede cijfers zeg. Jij haalt het gemiddelde in de klas niet naar beneden zo. En dat na pas 2 maanden in de USA! Ben benieuwd welke sport je nu gaat doen. Leuk om te lezen dat je tennis zo leuk hebt gevonden. Geniet van je lange weekend.

Oma en Opa Kap

Hoi Judith
We hebben het gelezen,het ga je goed , maar dat zagen we al op de foto's . Op alle foto's een lachende Judith. fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Nog veel plezier en groeten voor alle vriendelijke mensen daar, dag grote KLEINDOCHTER.
Oma en Opa Kap

Riet

Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Straks wil je helemaal niet terug!
Geniet ervan

Mark en Cindy

Hey Judith,

Wat een leuk verhaal weer. Goed om te lezen dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt.

Heb je binnenkort ook nog herfstvakantie of kennen ze dat daar niet?

Lekker verder genieten en wij zitten alweer klaar voor je volgende verhaal ????.

Happy Halloween ????

Groetjes,
Cindy en Mark ????

Judith

hey,

Voorlopig geen nieuwe sport voor mij. Voetbal begint pas na de winter maar de open fields beginnen al in december denk ik, dus ik heb een paar weken rust!

Helaas kennen ze bij mij op school geen herfstvakantie dus ik ben blij met de vrije dag maandag. Over een paar weken heb ik weer een vrije dag en twee weken daarna is het Thanksgiving en dan ben ik vanaf woensdag vrij.

Groetjes,
Judith

tante Wil

Wat een plezier om je blog te lezen;wat is de tijd toch snel gegaan en dan zulke resultaten.Ik vind het knap.Heb je het nog steeds prettig in het gastgezin?Je boft maar.Wat hebben jullie nog meer gedaan dan pompoenen snijden op Halloween?Wat gebeurt er met die pompoenen?Angst aanjagen?!Geniet maar lekker van al deze bijzondere di ngen!Liefs,tante Wil

Diana

Hè Judith! We zijn weer helemaal bij! Leuk dat je allemaal zo schrijft! Super zoals je het allemaal doet! Veel plezier weer in de komende weken! Liefs van ons viertjes!

ria en jan

Sorry voor de late reactie.We hebben genoten van jouw blog. Je hebt het wel heel erg naar je zin en je schoolprestaties zijn geweldig.We hebben vanmorgen met je ouders de wintersport afgesproken, het zal wel heel anders zijn.Wij hopen dat het met jou zo goed blijft gaan en kijken uit naar je volgende blog.
Liefs Ria en Jan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active