Judith in the USA

Het einde van het voetbalseizoen

Hi,

Het is weer tijd voor de maandelijkse update! Wat gaat de tijd toch snel. Vandaag precies over drie weken verlaat ik alweer Amerika en kom ik terug naar het oude vertrouwde Nederland. Het is echt een heel erg raar gevoel en ik denk dat dit gevoel er zal blijven tot het einde. Aan de ene kant kijk ik er heel erg naar uit om weer terug te komen en iedereen weer te zien maar het idee dat ik hier misschien nooit meer terug kom, is erg deprimerend. Gelukkig is er nog genoeg te doen de komende weken en ga ik er zeker van genieten! De afgelopen is er weer veel gebeurt en heb ik niet stil gezeten.

Aan alles komt een einde en dat geldt ook voor het voetbalseizoen. De laatste vier wedstrijden waren erg zwaar en twee daarvan heb ik gespeeld zonder gewisseld te worden, maar ik ga niet klagen want ik was volop aan het genieten van de laatste paar dagen met het voetbalteam. Tijdens een van de wedstrijden heb ik het voor elkaar gekregen om nog een keer te scoren, wat natuurlijk erg leuk is! En natuurlijk is en meiden voetbalteam een meiden voetbalteam niet als we geen drama hebben gehad, maar wat heb ik ervan genoten. Natuurlijk gaat het niet om de stats maar het is altijd leuk om te weten dat het team met 9 gewonnen wedstrijden, twee verloren wedstrijden en twee gelijk gespeeld, het beste JV womens soccer seizoen te hebben gehad tot nu toe en de winnaars zijn van onze competitie! Afgelopen donderdagavond was het Spring sports banquet, dit is een avond waar ze alle sporters die een sport in de lente spelen eren met verschillende awards. Voor het JV soccer team is er een Most Valuable Player award en een Coaches award. De MVP award spreekt waarschijnlijk wel voor zich en gaat naar de speler die het beste heeft gespeeld tijdens het seizoen. Aylin heeft deze award gekregen en dat was ook meer dan verdiend. De coaches award is de andere award en tot mijn verbazing heb ik deze gekregen! Deze award is voor de speler die tijdens het seizoen het meeste vooruit is gegaan, altijd hard werkt en er altijd voor het team is en iedereen helpt. Ik was heel erg vereerd dat ik deze award heb gekregen en is een heel erg leuke herinnering aan het voetbalseizoen. Coach K gaf een super lieve speech en ga haar dan ook echt missen. Ze was echt een super lieve coach en heeft me veel voetbal geleerd. Het spelen van een schoolsport is echt een van de beste beslissingen geweest tijdens mij exchange year. Niet alleen omdat je het in Nederland niet kan doen of omdat je dan je dagelijkse beweging kan doen maar ook voor de leukste herinneringen en voor de vrienden die je maakt. Met de meiden van het voetbalteam was het elke dag een feestje en hebben we heel veel lol gehad tijdens de trainingen, wedstrijden en team meals. Ik ga ze echt heel erg missen!

Naast voetbal heb ik de afgelopen weken genoeg andere dingen gedaan. Op een zondag middag een paar weken geleden heb ik met vier andere meiden de verjaardag van Brianna gevierd. We hebben vooral rond gereden en lekker gegeten bij Panera Bread. Ook heeft onze school een Relay for Life georganiseerd, dit is de Amerikaanse versie van Samenloop voor Hoop. Het was heel erg indrukwekkend en een leuke ervaring. De week ervoor hadden we er natuurlijk weer een spritweek voor en deze keer droegen de meeste leerlingen een specifieke kleur die staat voor verschillende vormen van kanker. Ook hadden we weer een pep rally op vrijdag om zo veel mogelijk leerlingen te stimuleren om naar de Relay for Life te komen. Het blijft altijd erg leuk om pep rallies mee te maken.

Op zaterdag 16 mei had ik afgesproken om een dag door te brengen met mijn community representative van Ayusa en haar familie. Ze had allemaal plannen gemaakt en het was een heel erg gezellige dag. We gingen eerst wandelen/hiken door Morrow Mountain State park. We liepen naar de top van een berg met een super mooi uitzicht op North Carolina. Daarna gingen we naar de movie theatre om Pitch Perfect 2 te zien. Het was een bioscoop met leren stoelen die je in een relaxstand kon zetten, de perfecte manier om een film te kijken! Pitch Perfect 2 was echt een hele leuke film, een echte aanrader.

Afgelopen weekend was het Memorial Day weekend, wat betekend dat we vandaag vrij waren. Ik was uitgenodigd door Lydia, een meisje in mijn US history en theatre class, om met haar en haar familie mee te gaan naar het strand waar ze een huisje hebben. Hier kan je natuurlijk geen nee tegen zeggen. Vrijdag middag vertrokken we richting North Myrtle Beach, wat vier uur rijden is. Zaterdag en zondag hebben we de hele dag op het strand gezeten en ik ben dan ook goed verkleurd. Vandaag hebben we lekker uitgeslapen en reden we weer terug naar huis. Het was echt een super gezellig weekend en super leuk dat ik naar een Amerikaans strand ben gegaan!

Ik zie jullie over drie weken!

Liefs, Judith

Reacties

Reacties

Maikel

Het lijkt net een grote vakantie daar. Geniet er nog maar lekker van de komende 3 weken!

Rieneke

Weer leuk om te lezen! Wat gaat het toch snel allemaal! Geniet nog van alles om je heen en maak er nog een super tijd van! Groetjes aan je Family!

philippine

Lieve Judith,

Wat heerlijk te lezen dat je het nog steeds zo goed hebt en wat gaaf je award!! Gefeliciteerd! Hier gebeurt er ook van alles en jullie nieuwe huis en jouw kamer zijn zo mooi!!!!! er wordt zo hard gewerkt en papa en mama regelen het allemaal zo fantastisch! Kijk er naar uit je weer te zien en geniet nog maar heerlijk van dit mooie avontuur! liefs van ons vier

Suzanne

Net bij het ontbijt je blog weer gelezen met de jongens, leuk hoor! Een award bij voetbal, daar wordt hier van gedroomd????
Nu nog maar 3 weken en dan sta je weer op Hollandse bodem! Geniet er nog even van daar en dan op naar huis: knuffelen!
Groetjes Martijn, Suzanne, Jochem en Wessel

Oma en Opa Kap

GROTE KLEINDOCHTER wat super allemaal.we vinden het haast spijtig dat we met vakantie zijn als terug komt.
Geniet de laatste weken nog maar.
Groeten Oma en Opa kap

Mark en Cindy

Hoi Judith,

Dank je wel weer voor je leuke verhaal en natuurlijk gefeliciteerd met je award!

Geniet nog van je laatste weken en tot snel!

Groetjes, Cindy en Mark

Remco en Elles

Oh wat wat klinkt het allemaal weer heerlijk. Gefeliciteerd met je award en geniet lekker van alles natuurlijk nog die laatste weken.
Tot over een paar weken, groetjes, Remco en Elles.

Riet Nijwening

Wat heerlijk dat je het zo leuk hebt.
nog heerlijk genieten en dan weer naar huis om te genieten,dat is ook! fijn

tante Wil

Lieve Judith,Wat super,dat je die Award hebt gewonnen!En niet zomaar,maar voor je bijzondere eigenschappen!
dat is een opsteker.Geniet nog maar even en dan naar huis.Wedden,dat daar ook weer veel te beleven valt!
We kijken naar je uit! Liefs,tante Wil

Ria en Jan

Lieve Judith,
Wij wensen jou een fijn slot van je Amerikaans avontuur en een goed terugreis. Als jij thuiskomt zijn wij op vakantie, maar wij hopen je gauw weer te zien.
Lieve groeten Ria en jan.

Diana

He Judith! geniet nog van je laatste week in Amerika! Alvast een hele goede terugreis! En als je eenmaal terug bent....alweer de volgende verandering...verhuizen naar jullie nieuwe huis. Het is prachtig aan het worden!
Tot volgende week! dikke kus!

Diana

oh, 2 weekjes nog natuurlijk!! nou geniet er nog van! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active