Judith in the USA

vertrek, NYC en aankomst bij gastgezin

Hey allemaal,

Afgelopen woensdag was het dan zo ver AMERIKA! Om half vier ging de wekker en ging ik samen met m’n ouders, broertje, zus en oma naar Schiphol. Daar aangekomen moesten we eerst inchecken en daarna afscheid nemen. Dit was toch nog wel een beetje lastig maar na een tijdje was het over. Na heel wat foto’s gemaakt te hebben liepen we met z’n allen richting de gate en de douane. De vlucht was redelijk te doen, alleen de laatste twee uur vooral veel turbulentie gehad. Aangekomen in Newark moesten we eerst langs immigratie en daarna richting het hotel!

NYC – dag 1

Op donderdag gingen we naar New York waar we begonnen met een tour door Central Park, wat ik zelf echt heel erg leuk vond omdat je echt geen idee hebt dat je in een grote stad zit. Daarna gingen we met de bus over Fifth Avenue richting de Apple Store en andere grote winkels waar we even mochten rondlopen. Daarna reden we door naar Macy’s voor lunch en gingen we naar SOHO waar we vrije tijd hadden om te winkelen. Toen kregen we een andere tourguide die met ons naar de Brooklyn Bridge ging. Hier hebben we overheen gelopen richting Brooklyn Bridge Park waar je een prachtig uitzicht had op de skyline van New York. Na heel wat foto’s reden we richting Times Square om te gaan eten bij het Hard Rock Café. Na het eten hadden we vrije tijd op Times Square waar het echt mega druk was maar wel leuk om te zien. Daarna stapte we weer op de bus en gingen we weer terug naar het hotel.

NYC – dag 2

Op vrijdag konden we een uurtje langer in bed blijven wat erg fijn was want ik was echt gesloopt na een dag New York. We begonnen bij het 9/11 memorial wat heel erg indrukwekkend was. Daarna gingen we met een boot over de Hudson river varen richting het vrijheidsbeeld. Dit was echt super leuk om te zien. Toen gingen we lunchen bij het World Finance Centre en gingen we met de metro naar Coney Island. Dit is een soort van kermis meets attractiepark waar je in achtbanen kan en heel veel andere attracties. Daar ben ik in de oudste achtbaan van Amerika geweest en dat was echt de moeite waard! Daarna gingen we eten bij een local pizzaria in Brooklyn met de echte Brooklyn-pizza’s. Dit was heel erg lekker! Na het eten gingen we met de bus weer naar Manhattan richting Top of the Rock in Rockefeller Centre. Hier heb je uitzicht over New York met de Empire State Building erop. Dit was echt super mooi om te zien. Daarna gingen alweer met de bus richting het hotel. In het hotel hebben we nog gezellig met alle Nederlanders gezeten en na gepraat over New York. De groep was echt super leuk en erg gezellig.

Doorvlucht en aankomst

Vandaag ging de wekker om half 6 en om 7 uur vertrok ik met nog een paar andere richting het vliegveld. Mijn vlucht ging om half 10 en ik dat in het kleinste vliegtuig waarin ik ooit heb gevlogen. Je had maar drie rijen, een aan de ene kant en twee aan de andere. De vlucht ging erg snel en ik had de hele tijd zicht op de grond :) De ontmoeting met mn gastgezin was erg leuk en we hebben de hele middag in de woonkamer gezeten en gepraat over Nederland en school dingen.

Ik ga maar weer eens :)

Liefs Judith

Reacties

Reacties

Rieneke

We hadden al een paar berichtjes van je gekregen, maar leuk om het hele verhaal te lezen. Nu lekker op adem komen en wennen aan je nieuwe omgeving! Geniet ervan!

Jochem Wessel Martijn en Suzanne

Super leuk om te lezen! Wat heb je geweldig veel gezien in NYC. Nu bijkomen, wennen! Wij " reizen" met je mee!

Remco en Elles

Wow, wat hebben jullie veel gedaan in die paar dagen NY; gaaf hóór. Lees uit je verhaal dat het volop genieten is. Geniet ook maar lekker de komende tijd en ben benieuwd hoe het straks op school zal zijn.

oma en opa kap

Leuke verslagen,fijn dat je geniet, je zult er best iets moois van maken. We zijn trots op je ,en wij niet alleen.
Heb het goed.
p.s.Ik wil graag een Amerikaanse pet,wil je die volgend jaar voor me kopen?Ik zal m terug betalen. opa

Oma Riet

Hoi Judith
Wat fijn te horen dat je het zo leuk hebt.ik had niet anders verwacht. En al zoveel beleefd in NYC en gezien. Nu even op adem komen en wennen aan het nieuwe gezin.
Super hoor geniet er van.

tante Wil

Wat een gezellig verhaal.We zijn helemaal op de hoogte.
Avontuurlijk en spannend.Ik ben heel benieuwd,hoe het nu verder gaat.Hoe je gastgezin ecgt is en hoe het op je nieuwe school gaat.Wel anders dan hier!!Straks kun je er een boek over schrijven!!
Liefs,tante Wil

Diana

Hoi Judith, wat leuke om je enthousiaste verhalen te lezen. wat heb je veel gezien en gedaan in NY!!
Nu lekker wennen aan je nieuwe omgeving!
Geniet van alles! Veel liefs x

Chris en Ineke

Hoi Judith, meid wat leuk!!!!! Jouw ervaring in New York komt me zo bekend voor .Het is 15 jaar geleden maar ik kan me precies voorstellen waar je was. Zo indrukwekkend daar! Geniet van alles wat je daar nog gaat zien en meemaken, nu je de kans hebt !Wij wensen jou heel veel plezier en vinden het leuk "mee te reizen "in jouw verhalen.
Groetjes van de hele familie.

Cindy en Mark

Hoi Judith,
Super leuk om met je mee te lezen en je foto's te bekijken.
Het ziet er allemaal heel gezellig uit. En volgens mij ben je heel fijn opgevangen in je gastgezin.
Geniet van deze mooie ervaring.
Groetjes,
Cindy en Mark

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active