Judith in the USA

Snow days, ski trip en soccer

Hoi hoi

Het is ondertussen alweer langer dan een maand geleden dat ik een blog heb geschreven en oh wat gaat de tijd toch snel voorbij. Nog maar minder dan vier maanden te gaan voordat het er alweer op zit.

Zoals je in de titel van deze blog kan lezen heb ik snow days gehad. Feestjeee, in totaal een hele week vrij gehad, nog een paar losse dagen geen school, en een paar keer later naar school. Jammer genoeg lag er bijna geen sneeuw. In North Carolina zijn ze niet heel erg gewend aan sneeuw dus met maar een paar cm gaven ze ons al een dagje vrij. Denk maar niet dat we hier zoveel sneeuw hebben gekregen als in het noorden van de Verenigde Staten want dat was echt niks vergeleken met wat hun hebben gehad. Het was wel fijn om een paar dagen vrij te hebben gehad maar na een tijdje begon ik me toch wel heel erg te vervelen aangezien ik nergens naartoe kon. Gelukkig heb ik nog wel een aantal dingen gedaan die dagen. Zo ben ik met een paar meiden van het voetbalteam naar een indoor trampoline place gegaan, ben ik gaan sleeën met Alex en Audrey en heb ik een aantal voetbaltrainingen in de gymzaal gehad. Van dat winterweer is op dit moment niks meer over, het is namelijk al een paar dagen heerlijk boven de twintig graden geweest en de lente is hier echt begonnen!

Op vrijdag 27 februari vertrok is samen met de youth group van de kerk naar West Virginia om daar te gaan skiën. Ik keek er heel erg naar uit aangezien ik dit jaar de jaarlijkse skivakantie met mijn familie in Nederland heb moeten missen. Het was heel erg gezellig en ik heb veel nieuwe mensen leren kennen! Op zaterdag hadden we de hele dag de tijd in het skigebied en ik heb me dan ook goed vermaakt! Het was eerder een goede heuvel dan een berg maar er waren genoeg afdalingen om me de hele dag bezig te houden. Ik realiseerde me die dag dat ik nu kan zeggen dat ik in Amerika geskied heb, dat vond ik wel leuk!

In de week van 9 maart t/m 13 maart was er weer een spiritweek op school. Jullie zullen vast wel denken, niet weer hè. Eerlijk gezegd had ik dit ook maar dit keer was er wel een goede reden, het basketbal team van mijn school stond namelijk in de Staat finales. Nou ben ik niet zo’n goede supporter geweest als dat ik was voor het football team, maar het was een hele overwinning. De thema’s van deze spiritweek waren iets origineler dan de andere weken dus dat was wel leuk. Op maandag was het pyjama dag, dinsdag tropische dag, woensdag Disney dag, donderdag ninja/piraten dag en vrijdag mustang dag (schoolkleuren). Ook hadden we weer een pep rally op vrijdag. Op zaterdag 14 maart was de dag van de basketbal wedstrijd maar helaas kon ik er niet naartoe. Het was drie uur hier vandaan en ik kon niemand vinden met wie ik mee kon rijden. Maar een states final is een states final niet als ze het niet bijhouden om social media dus ik heb tijdens de wedstrijd twitter continu lopen refreshen. Helaas hebben ze verloren met 60-43. Als ze hadden gewonnen had de school een record gevestigd met een football en basketball seizoen zonder te verliezen. Helaas is dit dus op een wedstrijd na niet gelukt, maar het was wel het beste basketbal seizoen in de geschiedenis van de school!

Het voetbalseizoen is ondertussen in volle gang en ik vind het heel erg leuk en gezellig! Mijn school heeft twee meiden voetbalteams: Varsity en Junior Varsity (ook wel JV). Varsity is het betere team en JV is een team dat je eigenlijk voorbereid om in het varsity team te spelen. Ik ben in het JV terecht gekomen en ik ben er heel erg blij mee! Het is een leuke groep meiden en het is lang niet zo serieus als het varsity team. We hebben veel lol tijdens de trainingen maar ik leer ook heel veel voetbal. Ik merk al aan mezelf dat ik beter ben geworden en dat is natuurlijk erg leuk! We hebben al verschillende wedstrijden gespeeld en tot nu toe hebben we er één verloren en drie gewonnen! Ik kijk elke dag weer uit naar de training of wedstrijd en ik ga het zeker erg missen als het seizoen afloopt.

In het weekend rust ik vaak uit of spreek ik af met vrienden. Zo ben ik vandaag met Melissa, een meisje uit het voetbalteam, en wat vrienden van haar naar het park geweest. Dit park ligt aan Lake Norman, het meer hier nog geen vijf minuten vandaan. Het was echt super lekker weer en we hebben de hele middag gevolleybald en bij het meer gezeten. Het was echt een super gezellig en zeker voor herhaling vatbaar!

En dan komt er alweer een einde aan deze blog! Sorry dat het allemaal door elkaar loopt maar ik moest goed nadenken over wat er de afgelopen weken was gebeurt!

Liefs, Judith

Reacties

Reacties

Mark en Cindy

Hoi Judith,

Wat een heerlijk verhaal weer. Het is zo wel een heel bijzonder jaar.

En dan, 20 graden! Dat wil ik hier ook wel heel graag.
Geniet van je laatste maanden, voetbal en het mooie weer!

Liefs,
Cindy en Mark

Oma riet

Wat fijn dat 't al zo lekker weer is, hier is 't maar koud.
Leuk dat je weer zo aan 't sporten bent.
Leuk verhaal weer, zie weer uit naar 't volgende.
Liefs Oma Riet

riet nijwening

Weer heel leuk om iets te horen.
Wat heerlijk om al die dingen teckunnen doen.
Heimwee een beetje over?

Rieneke

Wat lekker om te lezen! Leuk dat je zo goed bent geworden in voetbal, maar vooral erg leuk om te lezen dat je weer nieuwe mensen leert kennen! En .....jaloers op de warme temperatuur! Net nog even buiten gevoeld: waterkoud!!!
Geniet nog volop! XXX

tante Wil

Ben je op een sportschool terecht gekomen?Het is een en al sport!! Was je altijd al een sportfanaat?Je hebt wel plezier zo.Straks kun je hier ook zo maar in een topteam
En de skivakantie toch meegemaakt..in Amerika.Daar kan iedereen naar kijken! Het fijnste is,dat je het zo naar je zin hebt.Liefs,tante Wil

Ria en Jan

Hoi Judith
Wat gaat de tijd toch snel. Dat je over 4 maanden weer naar huis komt. Je hebt het in ieder geval heel erg naarje zin, houwen zo. Bij ons gaat alles zijn gangetje.Op de wintersport werd veel over keukens gepraat, daarom hebben wij er ook maar een gekocht.
Nog veel succes en plezier.
Lieve groetjes Ria en jan.

oma en opa Kap

Hallo Grote kleindochter We zijn toch zo trots op je ,wat heb je toch een heleboel leuke dingen op een rij gedaan. Volgens ons heb je elke dag iets plezierigs .Alleen maar fijn voor je.
Hier gaat alles zoals we graag willen,behalve met de televisie,die doet moeilijk.We zullen wel zien ,misschien is tíe echt kapot.Laat je bij een volgende gelegenheid ook iets weten hoe het met je spaans gaat?
Groeten voor alle vriendelijke mensen in je omgeving en voor jou van ons .oma en opa Kap

Johan

Hallo Judith,
Volgens mij heb jij een school getroffen waar ze alleen maar leuke dingen doen veel vrije dagen en sport en spel. Geweldig dat je daar terecht bent gekomen. Geniet er de laatste maanden nog maar van. Voor dat je het weet zit je weer in ons nu nog frisse kikkerlandje.
Groetjes,
Johan.

philippine

Hoi lieve Judith,

Fijn weer van je te horen! Gaaf skien en super leuk dat voetbal weer begonnen is! Veel plezier met alles en heerlijk die temperatuur met volleyballen bij het meer, gezellig!! liefs van ons vier Phi

Remco en Elles.

Ha die Judith,
Beetje laat met je blog lezen (outlook doet het niet meer, maar wow wat heb je het weer heerlijk zeg. Klinkt allemaal super lekker op de ski's en ook al dat heerlijke weer ... dat kennen we hier totaal niet helaas haha.
Geniet lekker verder van je prachtige tijd daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active