Judith in the USA

Spring break, prom and some news...

Hoi lieve Nederlanders,

Afgelopen weken is er weer veel gebeurt hier in Amerika, met onder andere het event van het jaar Prom, dus hoog tijd voor een nieuwe blog! Ook heb ik nog een nieuwtje voor jullie maar die komt aan het einde van deze blog. Het wordt een erg lang verhaal aangezien ik weer eens veel te lang heb gewacht met het schrijven van een blog :).

Ik denk dat ik maar ga beginnen bij de week voor spring break. Dit was een erg makkelijke week aangezien niet veel mensen meer gemotiveerd waren om iets te doen voor de break. Die week hadden we maandag vrij omdat we alweer op de helft zijn van het tweede semester. Ik kreeg mijn rapport afgelopen week en ik sta voor Spaans, American History en Theatre een 100/100 en voor Military History een 96/100. Dit zijn super goede cijfers en ik ben er dan ook erg blij mee, ook al was het niet zo moeilijk om deze cijfers te halen.

De vrijdag voor spring break had onze school een basketbal wedstrijd georganiseerd tussen de studenten en leraren om geld in te zamelen voor Relay for Life. Het was echt super leuk om te zien en jammer genoeg voor de leerlingen verloren met 2 punten maar we hebben wel meer dan $1300,- opgehaald! Hier is een link naar verschillende videos van de wedstrijd als jullie geïnteresseerd zijn! (https://drive.google.com/folderview?id=0B17mEnGQBE-rfmJyWVVfVHUzNE96NTdFdWI3d0NtTno4RXQ1THFzZm1JSlM5TnVIbC1EVG8&usp=sharing%26%238203;&tid=0B17mEnGQBE-rflJiWWZ2c0tSZjJTQ2dLLW1mSl9ubHllNnFMMTluZ3ZDN0xGakxIN2pIM0E )

En toen was het tijd voor spring break, lekker een weekje vrij van school! Ik heb niet super veel gedaan maar ik heb er zeker van genoten! Het eerste weekend was het Pasen en samen met mijn gastgezin waren we zaterdag al naar de kerk gegaan dus hadden we zondag een vrije dag. Ik had gezegd dat ik pannenkoeken zou gaan maken voor het ontbijt en ik kan jullie vertellen dat het goed was gelukt! Ze vonden het allemaal erg lekker. Voor Pasen hadden we een uitgebreide paaslunch en het was erg lekker! Die week ben ik onder andere naar Carowinds gegaan met Melissa. Carowinds is een attractiepark hier 45 minuutjes vandaan met onder andere de hoogste en snelste achtbaan ter wereld. Deze was pas net open en die moesten we natuurlijk uitproberen! Het was een super leuke ride en een hele gezellige dag!

Het voetbalseizoen komt alweer bijna tot z’n einde. Nog maar een paar wedstrijden te gaan en dan zit het er alweer op :( Het gaat nog steeds super goed en ik kan zelfs mededelen dat ik een keer gescoord heb! Wie had dat nou gedacht :). In totaal hebben we nu 7 keer gewonnen, 1 keer gelijk gespeeld en 1 keer verloren. Het is elke keer weer het hoogtepunt van de dag en vooral de wedstrijden zijn erg leuk en gezellig! Ik ga het voetballen en mijn team echt heel erg missen als het seizoen over is, het is echt veel te gezellig met de meiden!

En dan nu de dag waar ik vrijwel het hele jaar naar heb uitgekeken, PROM! Gisteren was de prom van onze school, dit is een schoolfeest waar iedereen gala kleren draagt, dus veel lange jurken en strakke pakken. De voorbereidingen waren al maanden aan de gang, zo had ik volgens mij in februari al mijn dress gevonden en begonnen de plannen maken voor de dag zelf al in januari. Afgelopen week ben ik nog, erg last minute, gaan shoppen voor de laatste dag en was er gisteren dan ook helemaal klaar voor. Rond 13:00 uur ging ik naar Cassidy want zij ging voor mij mijn haar doen en mij helpen met de voorbereidingen. Om 16:00 uur hadden we met een hele groep afgesproken bij iemand thuis om met z’n allen foto’s te maken. Na twee uur geposeerd te hebben en zere kaken te hebben van het lachen naar de camera was het tijd voor de limo om ons op te komen halen en ons naar een restaurant te brengen om wat te eten. De limo was echt mega gaaf en leuk om een keer in eentje mee te rijden! Na het eten reed de limo ons naar de bestemming waar prom werd gehouden. Prom zelf was eerlijk gezegd niet heel erg geweldig maar het was wel erg gezellig en leuk om iedereen zo aangekleed te zien. Na wat gedanst te hebben en de bekendmaking van prom king en queen hielden we het voor gezien aangezien het bijna afgelopen was (om 23:00). Hup weer met z’n allen in de limo richting het huis van een meisje in mijn promgroep. Daar aangekomen besloten Codi, Cassidy, Charlie, Ashley, Kara, Hunter en ik om te gaan bowlen in onze promoutfits. Niet iedereen in de promgroup ging mee maar dat maakte niet uit want het was echt super gezellig. Hier ben ik er achter gekomen dat bowlen in je promdress niet zo heel erg lastig is want ik had namelijk gewonnen! Na het bowlen gingen we weer terug naar het huis waar de limo ons had afgezet en hebben we nog een tijdje gezellig met z’n allen gekletst. Rond 4:00 uur besloten we naar dat het tijd was om te gaan slapen aangezien Codi, Cassidy en ik alweer om 7:00 uur op moesten om weer naar huis te gaan. Na een kort nachtje kwam ik dood op weer thuis maar wat was het leuk! Ik kan zeker zeggen dat dit een van de leukste dag van mijn exchange year was, so far! Liefhebbers voor de foto’s moeten nog even wachten, ik hoop ze over een paar dagen binnen te krijgen en dan zal ik ze meteen op Facebook zetten!

En dan is het nu tijd voor het nieuwtje… tam tam tam tammmmmm. Ik denk dat de meeste van jullie het onderhand wel hebben gehoord van papa of mama, maar ik heb samen met mijn host family, mijn familie en de verschillende organisaties besloten dat het beter is om ietsjes eerder te vertrekken. In plaats van 7 juli zal ik nu vertrekken op 15 juni en kom ik aan in Amsterdam rond 7 uur in de ochtend op 16 juni. Zoals vele van jullie wel weten gaan we verhuizen en met deze datum maak ik mijn exchange jaar gewoon af en kan ik bij de verhuizing zijn. Met mijn terugvlucht op 7 juli was dit jammer genoeg niet mogelijk. De weken voor de beslissing gemaakt was, zat ik erg met het idee dat ik niet bij de verhuizing kon zijn en ik ben blij dat mijn terugkomst datum zo kon veranderen dat ik overal bij kan zijn! Dit betekend wel dat ik nog maar 50 dagen te gaan heb voordat ik alweer vertrek en daar wil nog niet te veel aan denken.

Ik ga nog lekker genieten van laatste paar weekjes en ik spreek/zie jullie snel weer!

Love, Judith

Reacties

Reacties

riet nijwening

Dus het schiet al op
Gewoon doen waar je zin in hebt en lekker helpen verhuizen,dan kun je dat ook allemaal meemaken
Geniet nog maar lekker!
groetjes.

tante Wil

Lieve schat,iedereen vindt het fijn als je straks weer in het ln het land bent.Het is hier natuurlijk niet zo spannend als in AMERICA,maar...je kunt tenminste goed afscheid nemen van je geboortehuis(?!)Wat een lol heb je toch!Geniet nog maar van de laatste weekjes!
Lieve groet,tante Wil

Rieneke

We hadden vanavond nog ff geskyped, dus we hadden de verhalen al een beetje gehoord! Wat en geweldige ervaring heb je achter de rug en ga je nog mee maken! Zo trots op jou dat je dit allemaal zo geweldig doorstaat! Stoer hoor! We zijn natuurlijk erg blij dat je er over 50 dagen weer bent, maar zorg ervoor dat je die 50 dagen in Amerika nog volop geniet! Dat kunnen ze je nooit meer afpakken! Dikke kus, ook voor de Slaytons! Xxx

Mark en Cindy

Hoi Judith,

Wat een super leuk verhaal weer. Die gaan we zeker missen als je weer in het land bent!

Maar we zien er naar uit om je weer gewoon te zien en te horen.

Geniet nog van je 50 dagen daaf, maar dat zal zeker wel lukken!

Tot snel,

Groetjes,
Mark en Cindy

Martijn, Suzanne Jochem en Wessel

Wat een gezellige blog weer!
En ja, Muriel had het ons al verteld!fijn hoor voor allemaal!
Geniet nog maar even lekker van je avontuur.

Groetjes Jochem, Wessel, Martijn en Suzanne

Remco en Elles

Wat een heerlijke dagen / weken heb je weer gehad; dat straalt van je verhaal weer af. Tjee nog maar 50 dagen; het is voorbij gevlogen of niet dan?
Wel heel fijn dat je bij de verhuizing kan zijn en weer lekker thuis kan zijn tegen die tijd
groetjes, Remco en Elles.

Ria en Jan

Judith wij wensen jou voor je laatste weken in Amerika veel succes en een plezierige afsluiting.
Wij vinden het heel fijn om je straks weer in Halsteren te zien.
Lieve groeten,
Ria en Jan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active