Judith in the USA

De laatste drie weken

Hoi allemaal,

Ik ben weer in Nederland!! Na een hele interessante en stressvolle terug reis ben ik dan eindelijk weer op Nederlandse bodem. Hier het verhaal van mijn terugreis:

Het begon allemaal toen het tijd was om naar het vliegveld te gaan. Na alles ingepakt te hebben, vertrokken we richting het vliegveld waar, nadat we de afslag gemist hadden, ruim op tijd aankwamen. Na wat knuffels, dankjewels en gelukwensen had ik afscheid genomen van m’n gastgezin en was het tijd om in te checken en door de security te gaan. Dit verliep erg soepel en zat ik ruim van te voren bij mijn gate. Na een tijdje werd de gate veranderd en kreeg ik te horen dat er een half uur delay was voor de vlucht naar Washington DC. Nog langer wachten dacht ik en maar hopen dat het niet nog langer wordt omdat ik anders wel heel snel naar mijn tweede vlucht moet lopen. Je raadt het natuurlijk al wel, het zat me weer eens niet mee en het duurde allemaal heel erg lang. Zo lang dat ik pas tien minuten voordat mijn volgende vlucht zou vertrekken, uit het vliegtuig kwam. En natuurlijk moest ik natuurlijk naar de meest afgelegen gate helemaal in de uithoek van het vliegveld. Na een goede 5 minuten half gerend te hebben, kwam ik aan bij de gate en jawel hoor: gate closed. Dammit vlucht gemist. Ik was al onderweg naar de service balie toen ik in de gaten kreeg dat er andere mensen bij de gate stonden waar ik naartoe moest. En jawel hoor het zat me eindelijk mee. Het was buiten keihard aan het regenen en het vliegtuig kon niet vertrekken dus hadden ze de gate weer geopend voor mij en twee anderen die uit hetzelfde vliegtuig kwamen. Gelukkig heb ik het kunnen halen maar oh man wat was dat stressvol. Ik heb echt als een bezetenen daar rondgelopen maar gelukkig was het het waard!

Natuurlijk gaat de blog hier niet alleen maar over. De laatste drie weken waren erg leuk, druk, raar en eigenlijk alles wat je maar kan bedenken. Ik heb geprobeerd om nog zo veel mogelijk te doen en met zo veel mogelijk mensen af te spreken en volgens mij is dit wel goed gelukt hoor! Hier een ‘korte’ samenvatting van de afgelopen drie weken!

De week na memorial day weekend was het dan eindelijk tijd voor de play van mijn theatre class. Ik had geen rol in de play maar ik moest er natuurlijk wel elke avond zijn voor dressrehersals en de voorstellingen. Donderdag, vrijdag en zaterdag avond waren de voorstellingen en Lydia, mijn vriendin, had de hoofdrol dus het was erg leuk om te kijken! Vrijdag avond na de play was ik uitgenodigd om wat te gaan eten met Lydia en haar familie en ik bleef uiteindelijk ook bij haar slapen. De dag erna was de laatste voorstelling en het is traditie om met de hele klas uiteten te gaan en daarna een ‘after party’ te hebben bij iemand thuis. Het was bij Joe thuis en we hebben gezellig gezwommen met zn allen en films gekeken. Uiteindelijk bleef ik hier ook slapen en het was echt een super gezellig weekend!

De week daarna was het alweer de allerlaatste lesweek en hadden we weer finals. Ik hoefde er dit keer maar een te maken en gelukkig viel het op de eerste dag dus was ik na woensdag al klaar met school. Het was echt een heel erg raar idee dat ik niet meer daar naar school zou gaan en heb dan ook al afscheid moeten nemen van heel wat leerlingen en leraren. Mijn final was erg makkelijk en de cijfers van het tweede semester zijn dan ook erg goed. Voor Spanish en Theatre heb ik een 100/100, voor American History een 98/100 en voor Military History een 96/100.

Nu school klaar was had ik genoeg tijd op af te spreken met vrienden en dit heb ik dan ook gedaan! Die donderdag ging ik naar de klas van de zus van Lydia. Sarah geeft les aan 3rd grade (groep 5) en ze had aan mij gevraagd om haar leerlingen les te geven over Nederland. Het was echt heel erg leuk om te doen en de kinderen waren erg enthousiast! Vrijdag ging ik met Melissa, een meisje van mijn voetbalteam, naar Charlotte. Hier hadden we wat rondgelopen en de stad bekeken. Het was erg leuk om dan eindelijk Charlotte te verkennen. Zaterdag ging ik zwemmen met Lydia in het zwembad in de woonwijk waar ik woonde en zondag ben ik naar lifegroup gegaan. Dit is een activiteit van de youth group was de kerk en het was echt super gezellig.

Mijn laatste week in Amerika was ook lekker druk en ik heb vooral veel met Lydia afgesproken. Maandag ging ik met Lydia en een vriend van haar naar het whitewater center. Dit is een park waar je kan mountainbiken, raften en een klimparcours kan doen. We hebben hier allen maar rondgelopen omdat het heel erg duur is maar het was heel erg leuk om te zien. In de avond was het de graduation party van Codi en Cassidy en dat was erg gezellig. Op dinsdag zijn Lydia en ik naar de mall geweest en op woensdag gingen we naar de nagelsalon en lieten we onze nagels doen. Ook gingen we weer zwemmen. Woensdag avond kwamen Grandma, Grandpa en Konnor, een neef van mijn hostfamily, vanuit Missouri aan vanwege Codi’s graduation. Donderdag was het graduation day en in de avond was de graduation ceremony. Omdat ik een junior was in school mocht ik helaas niet aan graduation meedoen, maar kijken was ook erg leuk! Na afloop heb ik afscheid moeten nemen van heel erg veel mensen wat natuurlijk niet leuk was. Vrijdag ging ik met Lydia naar Pelican’s. Dit een soort van ijsboer die snowcones verkoopt in wel 100 verschillende smaken. Snowcones zijn gepureerde ijsklontjes met een siroop erover in bijvoorbeeld aardbijen smaak. Het was echt heel erg lekker en ik hoop echt dat dat ooit over komt naar Nederland. Zaterdag bracht ik m’n laatste bezoekje aan Walmart om de laatste dingen te kopen voor vertrek. Die avond kwam Lydia mij ophalen om bij haar te blijven slapen. Ik mocht namelijk zondag met haar en haar familie mee op het meer. Het was echt een super leuke dag en ik heb het voor elkaar gekregen om niet van de tube te vallen, een opblaasband achter de boot, en na vier keer te zijn gefaald, wel 2,5 minuten op waterski’s te hebben gestaan! In de avond zijn we nog met z’n allen gezellig wat gaan eten en was het daarna dan helaas tijd om afscheid te nemen. Het was echt een super leuke laatste dag in Amerika. Natuurlijk heb ik deze week in de tussentijd alles ingepakt en klaargemaakt voor vertrek

En dan zijn we alweer bij vandaag. De laatste paar weken zijn echt super snel voorbij gegaan. Ik kan het nog steeds niet echt geloven dat ik alweer thuis ben. Ik kijk er echt heel erg naar uit om iedereen weer te zien maar iedereen achter laten in Amerika was ook heel erg lastig. Mijn exchange year is echt voorbij gevlogen maar ik heb er echt heel erg van genoten. Ik heb zoveel gezien, geleerd en meegemaakt en deze herinneringen ga ik nooit meer vergeten! Ik wil iedereen bedanken die mij heeft gevolgd en de leuke reacties hebben achter gelaten. Het was altijd super leuk om te lezen. Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn verhalen en ik hoop jullie allemaal snel in het echt weer te zien!

Liefs, Judith

Now a message for all my American friends and host family who read my blog with google translate: I love you guys! I’ll miss y’all. I can’t thank you enough for all you’ve done for me. Y’all really made my year awesome and I’ll never forget you guys! I will definitely come back and visit when I get the chance. If you ever find yourself in the Netherlands, please let me know so I can show you the Dutch way of life just like you showed me the American way of life! Thank you so so much!

Reacties

Reacties

Mark en Cindy

WELKOM THUIS!

Ronald Schats

Welkom thuis Judith, was een indrukwekkend jaar, met enorm veel indrukken, ook heel fijn om weer thuis te zijn lijkt me.
Tot gauw

Johan

Hoi Judith,
Van harte welkom, terug thuis na een in- en ontspannend jaartje in de States. Nu nog wat inspanningen met de aanstaande verhuizing en dan even lekker relaxen.Benieuwd wat je van ons lekker wisselvallig Hollands weer vind?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active