Judith in the USA

Finals week en een nieuw semester

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. De afgelopen weken stonden vooral in het teken van school, het afronden van het eerste semester en een nieuwe start in het tweede semester. Ook heb ik voor het eerst heimwee gehad, het moest er toch een keer van komen, maar gelukkig is dat alweer over! Genoeg om te vertellen in deze blog!

De week na de kerstvakantie stond vol in het teken van voorbereidingen voor de finals week. Dit is een week waar je “examens” moet doen om je vakken af te ronden. Ook hadden we die week de eerste 2 hours delay. Het was “erg koud” (-10 graden) dus mochten we twee uur later naar school komen. Ik kan niet wachten tot de dagen dat het echt koud wordt! Maar weer terug naar de finals week, niet alle vakken hebben een examen maar ik had natuurlijk het geluk dat ik ze alle vier moest doen! Heel veel leerlingen stresste zich kapot en stonden mij verbaasd aan te kijken toen ik vertelde over de examens in Nederland. Het niveau van deze examens is erg laag, lees vooral meerkeuze vraag met het antwoord verstopt in de bron van de vraag, dus het was niet heel erg moeilijk. Alleen pre calc was soms nog best lastig maar de meerkeuze vragen hielpen daarbij. De finals week zelf was erg relaxt om eerlijk te zijn, met veel vrije dagen/middagen. Mijn “eindcijfers” zijn ook al bekend en ik ben er blij mee!

English honors – 90/100, B

Pre-Calculus honors – 93/100, A

Chemistry honors – 97/100, A

American History I honors – 99/100, A

Vanwege het einde van het semester had ik van vrijdag tot en met woensdag geen school, dit vond ik natuurlijk geen probleem en heb lekker uitgerust, begonnen met inschrijven voor studies en afgesproken met Audrey. Ook kwam mijn begeleider langs van de Amerikaanse organisatie om te praten hoe het gaat. Er zijn wat verbeterpunten, vooral op communicatie met mijn gastgezin, en hier gaan we de komende weken hard aan werken.

Donderdag (22 januari) startte het tweede semester op school. M’n dag ziet er nu weer helemaal anders uit met nieuwe vakken en leraren. Ik begin de dag met Spaans. Er zitten aardige leerlingen in de klas en het is leuk om weer een nieuwe taal te leren. Second period is military history, dit gaat eigenlijk over alle oorlogen en de wapens die ze gebruiken. In het begin wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik hiervan moest vinden maar het is eigenlijk best wel interessant. 3rd period is weer American History maar dit keer met een andere (veel leukere) leraar. We gaan gewoon verder waar we gebleven waren en is verder niet heel erg speciaal. Halverwege 3rd period heb ik lunch. Ik moet nog wennen dat het halverwege de les is maar ik heb nu lunch met Audrey, Alex, Cassidy, Codi en nog een aantal andere meiden dus dat is erg gezellig. Mijn 4th period is theater. Ik zag er erg tegenop in het begin maar volgens mij wordt het wel leuk! In theater moeten we dit semester twee toneelstukken opvoeren en alles wat we in die les doen is daarvoor voorbereiden. Ik weet al dat ik geen rol heb in het eerste toneelstuk omdat we tijdens de uitvoering een belangrijke voetbalwedstrijd heb tegen de rivaal van onze school. Ik realiseerde me later pas dat sport in dit geval voor school gaat, raar Amerika. In theater doe ik tot het tweede toneelstuk eigenlijk niet heel veel maar het is leuk om naar de groep te kijken en te helpen achter de schermen. Dit semester is lang niet zo moeilijk als vorig semester en ik ga waarschijnlijk heel erg weinig huiswerk hebben dus ik vind het wel okĂ©. Ik ben nu alweer helemaal gewend aan het nieuwe rooster en ik ben er eigenlijk wel blij mee.

Ook gaat het voetbalseizoen eindelijk beginnen. Ik kijk er heel erg naar uit om weer een sport te doen, maar ik weet ook dat het erg zwaar gaat worden, zeker met mijn conditie, maar ik denk dat dat wel beter gaat worden als ik elke schooldag sowieso anderhalf uur ga voetballen. Ik ben al een aantal keer naar weight training geweest, dit is krachttraining en dus vooral veel gewichtheffen. Ik moet zeggen dat ondanks de geweldige spierpijn als gevolg, het toch redelijk goed gaat, wie had dat nou gedacht! Over een week beginnen de trainingen dus ik ben benieuwd.

Vrijdag (30 januari) ben ik voor het eerst naar een basketbal wedstrijd van onze school geweest. Ik realiseerde me daar pas dat dit ook mijn eerste echte basketbal wedstrijd was en ons team had gewonnen. Ze hebben tot nu toe nog niks verloren dus het is een aardig goed team! Op zaterdag ben ik gaan shoppen met Audrey. Zondag was het de Superbowl. De Superbowl is de finale van de National Football League in Amerika en is daarom ook een groot event! Als je niet van football houdt, kan je je nog steeds vermaken door het kijken van reclames en de halftime show, dit jaar trad Katy Perry op. Er kwamen wat vrienden van school bij ons de wedstrijd kijken maar we hebben tijdens de wedstijd vooral spelletjes gespeeld.

Die schoolweek was er weer een spiritweek met elke dag een ander thema. Waarvoor dit keer, geen idee, maar ik denk dat het voor het basketbalseizoen was. Maandag was het ‘Murica Monday, dinsdag Team Tuesday, woensdag Wayback Wednesday, donderdag Pajamas Thursday en vrijdag Mustang Spirit Friday. Niet heel veel leerlingen deden deze week eraan mee en ik heb ook maar een paar dagen eraan mee gedaan. Die vrijdag hadden we ook weer een peprally. Dit was zeker de leukste peprally die ik heb gezien! Er was namelijk een basketbal wedstrijd tussen leraren en studenten. Het was heel erg grappig om te zien!

Zaterdag ging ik prom dress shoppen met mijn gastgezin. Prom is een schoolfeest waarbij iedereen in mooie lange jurken en strak in pak gekleed gaan en wordt gezien als een typisch Amerikaanse experience. Mijn prom is pas eind april maar je kan niet vroeg genoeg beginnen met de voorbereidingen. Ik heb mijn jurk gevonden hoor en ik ben er helemaal blij mee! Zondag zoals elke week weer naar de kerk geweest en voor de rest niet veel meer gedaan.

En dan zijn we alweer bij vandaag. Het is een beetje een lange blog geworden maar ik moest wachten op mijn rapport met de officiële cijfers van het eerste semester om het verhaal compleet te maken!

Lots of love and kisses :)

Judith

Reacties

Reacties

Rieneke

je hebt er weer een heel leuk verhaal van gemaakt! Fijn dat je de draad weer oppakt en blijft genieten van dit avontuur!
Veel groetjes aan de family!!

Marjolein

joedith!!!!!! Super leuk al die verhalen :) geniet er van!!!!!

oma en opa Kap

Hallo lieve grote kleindochter
Wat heb je toch een mooie tijd daar , we genieten van je verhalen. Fijn dat je maar een kort dippie had ,en dat het nu over is. We vinden het leuk en verstandig dat je Spaans erbij doet. Kijk je uit met die krachtoefeningen, vooral niet forceren.{je denkt nu opa niet zeuren]
Groeten voor alle vriendelijke mensen daar en vooral voor jou .oma en opa Kap.

gerdakap

Weer een heel leuk verhaal fijn dat je dip niet zolang geduurd heeftDus, het wordt dus heel hard trainen .voor de sport., maar dat is jou wel toevertrouwd. Heel veel plezier en de hartelijke groeten van ons ook voor je host family. G/G.

Maikel

Je verhalen worden steeds langer:) Volgende keer toch maar eerder een blogje schrijven misschien. Succes met al dat sporten. Ik ben toch stiekem benieuwd hoe dat gaat....

Mark en Cindy

Hoi Judith,

Dank je wel weer voor je leuke verhaal. Toevallig zei ik vandaag nog dat het alweer even geleden was dat we iets van je gehoord hebben. Maar geen nieuws, is meestal goed nieuws toch!

Veel plezier verder en succes met school en de voetbal.

Groetjes, Cindy en Mark

Johan.

Judith, allereerst proficiat met je mooie examen-cijfers Zijn de extreem koude dagen nog gekomen, zodat je weer uren later naar school mocht? Ik geniet van je leuke verhalen. Geniet jij maar van je tijd in de States, voor je het beseft zit je weer terug in Holland.
Groetjes,
Johan.

Oma Riet

Hoi Judith

Een lang leuk verhaal. Ik ben blij voor je dat je dip voorbij is en van korte duur was.
Je hebt nu weer andere vakken, dat is weer een uitdaging. Ook super dat je alle vakken zo goed hebt afgerond.
Ik zie weer uit naar je volgende blog.
Lieve groetjes,
Oma Riet

Diana

He Judith! Leuk om weer je blog te lezen! En een keertje heimwee hoort erbij hoor! Fijn dat het weer goed gaat! Succes weer met alles en vooral lekker genieten! X

tante Wil

Chapeau!!! Wat een cijfers! Dat geven ze hier n iet,hoor.
Heb je een lange jurk gekocht? Chique? Welke kleur?Leuk,dat ze zulke dingen ook organiseren>In canada hadden ze sneeuwjacht en was het 20* onder 0.Of het dezelfde graden als hier,weet ik niet.Gaan ze daar ook nog skieen?Dat zou voor jou ook wel leuk zijn!De superbowl kennen we hier ook(zelfs ik) Is heel belangrijk.
Blij,dat je een vrolijk blog schrijft!Liefs,tante Wil

Jan en Ria

Lieve Judith,
We reageren misschien wat laat maar dat ligt aan de wintersport, snap je. Zoals altijd heb je weer heel veel meegemaakt. Fijn dat het zo goed gaat en dat je nog steeds zo portief bezig bent. Wij hebben je gemist op de wintersport. Je zult al wel gehoord hebben dat de omstandigheden perfect waren. Dat was voor ons fijn omdat het onze laatste keer was. We hopen dat je nog een hele fijne tijd hebt en kijken uit naar jevolgende blog. Lieve groetjes Ria en Jan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active