Judith in the USA

First week in Denver

De eerste week in Denver zit er al weer op! Morgen begint school en ik ben best wel zenuwachtig. Afgelopen week hebben we veel leuke dingen gedaan! Ga d’r maar even voor zitten want dit wordt een lang verhaal!

Zondag ben ik mee naar de kerk gegaan. Dit was een leuke ervaring want het is echt heel anders dan de Nederlandse kerk. Eerst gingen Codi en ik naar bible study voor High School studenten wat een leuke ervaring was. Daarna gingen we naar de kerkdienst zelf wat ook heel erg anders was maar wel leuk! Ik heb hier een aantal aardige mensen ontmoet waarvan ik de namen alweer vergeten ben maarja. Die middag heb ik gezwommen met Codi en Mackenzie, de film Frozen gekeken en heel even geskyped met Mama en Thomas. ’s Avonds kwamen er twee meiden van school langs wat heel erg gezellig was! Een van hen is ook in het tennisteam waar ik ook in zit dus dat is gezellig!

Maandag ging ik samen met Stacey (hostmom) naar school. Daar heb ik mijn begeleider ontmoet, Mister Leach, hij is heel erg aardig en heeft mij geholpen met vakken uitkiezen en een rooster te maken. Wat niet zo heel moeilijk was want hij zei ‘Je bent een exchange student, dus als de class vol zit dan plaatsen we je er gewoon bij’. Ook heeft hij ons een rondleiding gegeven door de school. De school is niet heel erg verschillend van Roncalli qua grootte, maar het ziet er wel heel anders uit! In de avond ben ik naar een voetbalwedstrijd van Codi gegaan en ze hebben gewonnen met 1-0!

Op dinsdag ging ik met Stacey en Mackenzie naar de universiteit van Mackenzie omdat ze een afspraak had met iemand. Ik ging mee en wat bleek, de vrouw waar ze een afspraak mee had, heeft vijf jaar in Nederland gewoond! Ze sprak een klein beetje Nederlands dus dat was leuk! Die middag had in mijn ‘physical’, dat is een afspraak bij de dokter om te kijken of je bij een sportteam mag/kan. Dat was geen probleem. Daarna zijn we naar de tenniswedstijd gaan kijken van het meisjes tennisteam waar ik nu ook bij zit! Ik gaf alle papieren en kreeg meteen mijn tennisoutfit voor de wedstrijden!

Woensdag zijn we gaan shoppen voor onder andere tenniskleding en schoolspullen. Ook heb ik een Amerikaans nummer geregeld. Ik bel en sms vanaf deze week met m’n Amerikaanse nummer en ik kan nog whatsappen met m’n Nederlandse nummer tot het einde van de maand. Als je m’n Amerikaanse nummer wilt moet je maar even een berichtje sturen! Aan het eind van de middag was er een open dag op school waar ik m’n officiële rooster heb opgehaald en m’n leraren heb ontmoet. Mijn rooster ziet er zo uit:

First semester (eerste half jaar):

1st period: English III Honors (engels)

2nd period: Pre-calculus Honors (wiskunde)

3rd period: Chemistry Honors (scheikunde)

4th period: American History I Honors (geschiedenis vs)

Second semester (tweede half jaar):

1st period: Spanish I (Spaans)

2nd period: Military History (geschiedenis van oorlogen)

3rd period: American History II Honors (geschiedenis vs)

4th period: Theatre (drama)

De lessen duren 90 minuten en ergens rond 3rd period heb ik lunch. School begint om 7:55 en is ongeveer afgelopen om 15:00. Daarna heb ik elke dag tennispractice of een tenniswedstrijd om 16:00. Dit zijn dus lange dagen!

Op donderdag ben ik met Codi, Cassidy en d’r broertje en zusje naar een Raptor Centre gegaan. Dit is een plek waar je allemaal uilen en arenden in kooien hebt en je ernaar kan kijken. Dit was wel grappig. Daarna zijn we een ijsje gaan halen, wat erg lekker was. Die middag had ik m’n eerste tennistraining en ik moet zeggen, het ging slecht. Ik moest heel erg wennen aan de warmte (het was over de 30 graden) en ik moet het tennissen echt weer oppakken. Gelukkig heb ik elke dag (behalve in de weekenden) iets met tennis dus dat komt wel goed!

Vrijdag ben ik in de ochtend gaan zwemmen met Codi, Cassidy en d’r zusje. ’s Middags had ik m’n tweede tennisles en dit ging al een stuk beter! Het was wel nog steeds verschrikkelijk warm. ’s Avonds ging ik naar de eerste American Football wedstrijd van mijn school. Ondanks dat ik het niet heel veel van snapte, vond ik het super leuk! Tijdens de 4th quarter begon het vanuit het niets keihard te regenen en iedereen werd zeiknat. Wij, als diehards, onder een paraplu blijven staan terwijl de tribune leegstroomde. Gelukkig hebben ze gewonnen! Go Mustangs! Daarna zijn we naar een of ander restaurant gegaan met vrienden van Codi en hebben we daar nog wat gedronken. Dat was heel erg gezellig maar iedereen had het heel erg koud dus we zijn weer snel naar huis gegaan en hebben alle kleren in de droger gestopt.

Zaterdag ben ik weer gaan shoppen voor sportkleren. Daarna heb ik geskyped met Papa, Mama en Thomas, het was fijn ze weer gezien te hebben! Toen ging ik naar een voetbalwedstrijd van Codi, die met 0-6 heeft gewonnen! Voor de rest niet heel veel meer gedaan die dag.

Vanmorgen ben ik weer naar de kerk gegaan en heb ik mijn Ayusa begeleider ontmoet. Ik heb met haar geluncht en gepraat over de regels enzo. Ze is erg aardig dus dat is fijn! Daarna heb ik de ALS Ice bucket challenge gedaan. Nu zit ik op de bank naar Football te kijken en me voor te bereiden om morgen. :)

Sorry dat het zo’n lang verhaal is geworden maar ik heb gewoon veel gedaan van de week!

Liefs,

Judith

Reacties

Reacties

Cindy en Mark

Hoi Judith,

Leuk om weer met je mee te mogen lezen. Enne, je verhaal is niet snel te lang hoor!

Veel plezier en succes morgen op school.

Groetjes,
Cindy en Mark

Suzanne, Martijn en boys

Succes op je eerste schooldag! En bedankt voor weer een heerlijk verhaal om te lezen!

Muriël

Hello,

Echt nog steeds super bedankt voor je nominatie... Ik heb in ieder geval papa nog nooit zo blij gezien toen hij hoorde dat hij het water over ons heen mocht gooien haha!
Wij moeten ook echt snel een keer Skypen, maar dat komt wel goed denk ik. Veel succes en plezier morgen!
xxxxx

Rieneke

Wat heerlijk om je verhaal te lezen, lekker enthousiast!
Ben benieuwd hoe het voor je is op school! Geniet nog flink, doe alle lieve mensen om je heen de groeten!! ????????

diana

Wat een super week! Wat fijn dat je al zoveel leuke mensen hebt ontmoet. Succes voor morgen!! x

Hilde

Hai! Ik vind het echt super leuk om je blog te lezen! Fijn dat je het daar ook naar je zin hebt. Veel succes op school morgen. Dan leer nje nog meer leuke mensen kennen:)
Geniet ervan!
Groetjes

Oma en Opa Kap

Meid,meid wat heb je het druk. Wel heel leuk allemaal. Geniet zo veel mogelijk,ook leuk zoveel nieuwe contacten te maken. sukses en plezier op school. Groeten aan de onbekenden ,bekenden. Oma en Opa Kap.ps. Het was een leuk verhaal.

Remco en Elles.

Zo zeg, je heb geen moment dat je je verveel, maar wel leuk al die nieuwe dingen en nieuwe mensen ontmoeten; leuk hóór. Heel veel succes vandaag en vooral veel plezier natuurlijk op school. Hoop dat je snel gewend ben.

Oma Riet

Niets lang verhaal ik vond het heel leuk zo kunnen wij ook meegenieten. Al zoveel nieuwe mensen ontmoet.
En naar school en sporten, kunnen we als je terug bent eens tegen elkaar, maar dan ben jij zo goed!!!
Ik zie uit naar je volgende verhaal.
Liefs
Oma

Ronald Schats

Hoi Judith, jee, wat kun je veel meemaken in zo'n korte periode en erg leuk om te lezen dat je zo goed wordt opgenomen en je draai al weet te vinden. Nou, wens je nog veel succes op school en hou je taai tussen die Amerikanen.
Groetjes

tante Wil

Lieve Judith,Ik ben heel benieuwd hoe het je eerste dag op school is bevallen.Alles is nieuw en spannend,maar het went vast wel met al die lieve mensen om je heen.Wat leuk,dat je in een tennisteam zit.Hoort dat bij je school.?
Je verhalen kunnen me niet lang genoeg zijn;ik bewaar ze!
Toi,toi,tante Wil

Chris en Ineke

Hey Judith, meid wat klinkt dat allemaal gezellig. Ja joh wel druk maar je gaat tenslotte niet voor je rust naar America :)
Veel plezier op school en volgend jaar word jij vast kampioen op de Halsterse tennis.
Lieve groetjes Chris en Ineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active