Judith in the USA

First week at East Lincoln High School

De eerste week zit er al weer op! Het was een lange week want elke dag moest ik vroeg op en kwam ik pas ’s avonds laat thuis maar ik heb het wel naar m’n zin gehad op school.

Elke dag gaat om half 7 de wekker voor school, dit is niet heel erg vroeg dus daar ben ik wel blij mee. Ik rij mee naar school met Codi (hostbrother) dus dat is fijn want dan hoef ik niet zo vroeg met de schoolbus. De eerste schooldag begon met homeroom, een soort van mentor les, waar ik heel erg veel papieren kreeg die ik thuis moest laten ondertekenen. Daarna ging ik naar first period, wat Engels is, dit is best wel een leuke les en gaat vooral over literatuur. De lerares is aardig maar praat af en toe een beetje te snel voor mij. Tijdens first period moesten alle juniors, mijn leerjaar, naar de gymzaal komen voor informatie. Hier zag ik gelukkig Audrey (mijn buddy hier) en die vertelde dat we samen lunch hadden. Hier was ik heel blij mee want ik kende nog niemand met wie ik kon gaan lunchen. Daarna had ik second period, pre calculus. Dit is wiskunde maar dan een iets hoger niveau als in Nederland met allemaal vergelijkingen enzo. Dit was voor mij meteen een stress moment want ik snapte er niks van vanwege de termen. De leraar is de voetbalcoach en is aardig maar ook een beetje apart en hij is niet iemand die je even apart neemt op het uitteleggen. Dus ik was van plan om dit te gaan veranderen en heb uiteindelijk woensdag met de counselor kunnen praten maar aangezien ik vrijdag nog niks van hem heb gehoord en ik een aantal dingen begin te begrijpen, blijf ik in pre calc. Daarna had ik lunch wat er heel anders aan toe gaat als in Nederland. Ik heb die dag de schoollunch geprobeerd maar ik weet nog steeds niet echt wat ik ervan moet vinden dus ik heb al een aantal keer zelf m’n lunch meegenomen. Daarna had ik Chemisty en tot nu toe begrijp ik het nog best wel goed. De termen zijn af en toe best lastig maar ik begin het te begrijpen. Daarna heb ik US history wat ik een leuk vak vind want het is best wel interessant en de leraar is super leuk. Daarna had ik tennistraining en was ik ongeveer om 18:00 uur thuis.

School hier gaat er anders aan toe als ik Nederland. Er zijn veel verschillen zoals tijdens first period moeten we opstaan om the pledge van Amerika te roepen richting de vlag met je hand op je hart. Daarna worden de daily announcements omgeroepen. Dit zijn dagelijkse mededelingen. Ook moest ik heel erg wennen aan dat de stoelen vast zitten aan de tafels. Elke keer wilde ik naar achter schuiven met m’n stoel maar dan ging de tafel mee. Ook is hier veel meer ‘contact’ met de leraren. Ze vertellen je hun hele levensverhaal en als je moet wachten na school kan je gerust binnen lopen om daar even te gaan zitten en te kletsen. Ik heb geen locker op school want niemand gebruikt ze hier, dus nu loop ik elke dag met een zware tas. Ik heb maar een schoolboek voor het eerste semester en dat is voor pre calc. Dit is dan ook meteen een mega dik boek van bijna 1100 pagina’s. Bij de andere vakken gebruiken we ze niet of liggen ze in de klas, dit zijn ook allemaal zulke dikke boeken.

Tennis deze week ging redelijk goed. Ik had m’n eerste wedstrijd op dinsdag en nog twee op woensdag en donderdag. Op dinsdag had ik m’n singles gewonnen met 6-0, 6-0. Hier was ik zeer trots op maar het kwam door de tegenstandster die nog niet zo lang tenniste. De dubbel heb ik die dag verloren met 8-6. Vanwege te tijd spelen we soms twee sets uit drie of een set tot 8. Op woensdag heb ik de single helaas net verloren met 8-8, in tiebreak 7-1. En de dubbel ook verloren met 8-4. Donderdag ging nog slechter want tijdens de eerste set van de singles werd de warmte met te veel en werd ik heel erg duizelig en trillerig. Hierdoor hebben ze m’n wedstrijd op moeten geven en heb ik een tijdje moeten afkoelen voordat ik me weer goed voelde. Hierdoor heb ik niks meer gespeeld die dag. Alles gaat nu weer goed, dus maak je vooral geen zorgen maar ik moet dus goed opletten bij de volgende tenniswedstrijd. Op de dagen van tenniswedstrijden was ik pas rond 20:30 thuis waarna ik ook nog m’n huiswerk moest maken. Ik moet nog heel erg wennen aan deze lange dagen maar gelukkig heb ik geen drie wedstrijden meer per week maar twee dus dat is al iets beter. Het tennisteam is steeds leuker naarmate ik de meiden steeds beter leer kennen. 

Gisteravond was er weer een football wedstrijd en natuurlijk ben ik ook geweest. Ze hebben gewonnen en ik heb onder andere mijn eerste gevecht gezien. Voor het gevecht was het nog wel een interessante wedstrijd maar daarna ging het heel erg langzaam en werd het een beetje saai.

Dit weekend hebben we meteen een lang weekend want maandag is het laborday, dus zijn we vrij van school. Ik heb misschien in de ochtend een tennistraining maar dat weet ik nog niet zeker. Ik hoop dat jullie een indruk hebben gekregen hoe school er hier aan toe gaat. Het is nog steeds heel erg wennen maar ik vind het nog wel leuk.

Liefs, Judith

Ps. Morgen ga ik over op mijn Amerikaanse nummer dus dan ben ik niet meer bereikbaar op m’n Nederlandse nummer op Whatsapp!

Reacties

Reacties

Remco en Elles

Wow, wat een lange dagen zeg; kan me voorstellen dat dat enorm wennen is. En als er een les uitvalt of kennen ze dat echt niet daar. De vakken klinken heel bijzonder, maar wel leerzaam. ik hoop dat het met je wiskunde ook goed gaat lukken. Rustig aan dus met de tennis en zorgen dat je voldoende drinkt/eet zodat je niet meer staat te trillen op je benen. Geniet van je lange weekend en veel plezier weer gewenst uit een regenachtig Middelharnis.

Martijn, Suzanne, Jochem en Wessel

Kijk dat noemen ze nog eens een volle week! Wat een indrukken om " even" te verwerken! Gelukkig nu een lang weekend om even bij te komen. Grappig om te lezen dat je nu al Engelse woorden gebruikt in je Nederlandse verhaal! We zien weer uit naar je volgende verhaal :-)
Groetjes uit grijs, nat, Nederland

Rieneke

He lieverd, wat goed van je dat je zelfs na zo'n drukke enerverende week nog tijd hebt om dit verhaal op je blog te plaatsen! Goede manier om iedereen op de hoogte te houden! Je Zag er goed verkleurd uit op de Skype! Dat zou hier niet echt lukken! Nederland waterland doet zijn naam echt eer aan! Geniet van je vrije dagen, rust lekker uit en geniet ervan!! Tot Wapp/Skype! Lieve groetjes daar!

Oma en Opa Kap

Dag beste,grote kleindochter,waar we trots op zijn.Wat is het hard werken voor je,maar zolang je het leuk vindt is dat geen probleem.Wij zijn nu in Apeldoorn,in het huis van vrienden,we hadden een feestje in de buurt en hebben er gelijk maar een 4 daagse van gemaakt.Vanmorgen zijn we de stad in geweest .Oma kocht een vest{en ik 3 onderbroeken}Vanmiddag de High tea in Elburg.Morgen een bezoekje bij vrienden die verhuist zijn van Hoogerheide naar Apeldoorn. Maandag naar huis. Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt van je ervaringen.
Groeten Oma en Opa

oma Riet

hallo lieve Judith

Wat heb jij een drukke week achter de rug, wel even wat anders dan een schoolweek in Nederland.
En zoveel nieuwe indrukken, ik vind "t knap van je hoor.
En wat zul je goed zijn in tennis,dan durf ik niet meer tegen jou als je terug bent.
Maar ik ben blij dat het goed gaat, rust lekker uit en ik zie uit naar je volgende verslag.
Liefs van Oma

tante Wil

Oei,k was zo benieuwd naar je eerste week op school.Het is een hele klus,he.Maar,alles moet ook nog wennen.Nu is het het moeilijkst,maar straks gaat alles meer automatisch.Goed drinken,hoor.Dan houd je dat het langst vol.Muriel en jij zijn beide wel op avontuur! Sterkte en veel plezier!Liefs,tante Wil
Ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende bericht!

philippine

Lieve Judith,

Wat een enerverende week, met idd heel veel nieuwe indrukken!! Kan me voorstellen hoor dat je moet wennen want het is echt anders dan je hier gewend bent! Dat maakt het ook een bijzondere ervaring! Leuk dat je zoveel tennist, kunnen we in Nederland als je terug bent een samen spelen :) Fijn dat je je ervaringen zo deelt met ons! Heb het goed en vertrouw op jezelf!! liefs van ons vier Phi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active