Judith in the USA

School, homecoming and lots of fun

Het is alweer een paar weken geleden dat ik iets heb geschreven op m’n reisblog en ik ben ondertussen al zes weken in Amerika! Hoog tijd voor een update! Ik heb het nog steeds heel erg naar m’n zin hier en op school gaat het goed.

Ik ben ondertussen gewend aan school en kijk steeds meer uit naar tennis en weekend. Het gaat erg goed en ik heb al een aantal toetsen gehad waarvoor ik goed heb gescoord. Tijdens Engels hebben we de laatste twee weken een boek gelezen en afgelopen donderdag had ik mijn eerste toets voor Engels dit was goed te doen aangezien je je journal met aantekeningen van de afgelopen weken erbij mocht houden. Pre Calc is nog steeds erg moeilijk maar het gaat met de dag beter. Ik heb hiervoor ook al een toets gehad en hiervoor heb ik 81/100. Dit is voor Amerikaanse begrippen best wel laag maar de leraar was heel erg trots op mij en vooral heel erg blij omdat ik veel beter had gescoord dan een aantal leerlingen in de klas die dit makkelijk zouden moeten kunnen. Chemistry gaat heel erg goed. We hebben nog niet veel begrippen gebruikt, dus het gaat nog goed. Hiervoor heb ik al twee toetsen gehad waarvoor ik 100/100 en 94/100 heb gescoord!! Ik was hier heel erg blij mee. In US history heb ik nog niet echt veel gedaan want we hebben een aantal projecten gehad, maken af en toe wat aantekening en we kijken vooral veel film(pjes). Ik vind deze klas erg leuk want we doen leuke dingen en we krijgen geen huiswerk dus dat is fijn!

Tennis gaat ook nog steeds goed. We hebben alleen een vloek dat we als een team regelmatig 4-5 verliezen. Dit is een beetje balen maar ik begin steeds beter te worden en ik heb al een aantal wedstrijden dik gewonnen! Helaas heb ik ook al drie keer een tiebreak moeten spelen, waarvan ik er twee heb verloren, wat heel erg vermoeiend was maar wel leuk om zulke spannende wedstrijden te spelen! Het tennisseizoen is alweer bijna over. Aankomende week hebben we nog drie wedstrijden en de week daarna is er een conference tournament, waar de top 6 van elke school aan mee doet en aangezien ik nummer 4 ben, mag ik ook mee! Als je dit wint, of een hoge plaats haalt, mag je naar regionals, maar als je dit niet haalt is het tennisseizoen al over

Frown
Echt jammer want ik heb het heel erg naar me zin met de meiden van het team!

Football begin ik steeds meer te begrijpen en het is vooral leuk als het heel erg close is. Zo’n wedstrijd was de wedstrijd van het jaar tegen North Lincoln High School. Dit is de grootste rivaal van mijn school en het was echt een super spannende wedstrijd! Voor de wedstrijd hadden we een peprally op school waar de band, cheerleaders en leraren je proberen enthousiast te maken voor de football game. Dat was een aparte ervaring maar het was echt heel erg leuk! De football game was een uitwedstrijd en normaal zijn er dan vrij weinig supporters maar dit stadion zat echt helemaal vol, zo vol dat de studentsection van onze school langs het veld moesten staan. We hadden een kleding thema voor de wedstrijd om er als één grote supporters groep eruit te zien en deze wedstrijd was het White-out dus alle leerlingen waren in wit gekleed en het zag er echt super gaaf uit! Het goede nieuws WE HEBBEN GEWONNEN!! Het was zo close dat het aankwam op de laatste paar secondes maar het is goed gekomen en we hebben gewonnen met 27-28! Tot nu toe heeft ons football team alles gewonnen dus dat is super leuk!

Afgelopen week was het spiritweek voor de homecoming game van vrijdag. Spiritweek is een week waarin je elke dag anders verkleed naar school gaat om de schoolspirit te laten zien en de homecoming game is een thuis football game waarbij ook nog heel veel andere activiteiten worden georganiseerd, onder andere de bekendmaking van homecomingqueen. Maandag was het Sleepy-head Monday pj-day. Dit is de dag waar je, zonder dat je de weirdo van school bent, comfortabele pyjama’s naar school kan dragen. Eerst had ik zoiets van dat doet niemand, maar echt heel veel leerlingen en docenten hadden hun pyjama’s aan, super leuk en het was echt super comfortabel! Dinsdag was het Twofer Tuesday twin day. Hieraan heb ik niet meegedaan want ik had niet echt iemand waarmee ik kon afspreken om hetzelfde te dragen. Ik had, voor het geval dat mensen ernaar gingen vragen, een foto van Muriël en mij op m’n achtergrond van m’n telefoon gezet zodat ik kon zeggen ‘Every day is twin day for me’. Niemand had ernaar gevraagd maar ik was op z’n minst voorbereid. Woensdag was het Way-back Wednesday Decade day en niet heel veel mensen deden hier aan mee, onder andere ik niet, maar er waren een aantal super leuk verkleed zoals mijn pre calc leraar en een groep leerlingen als Danny en Sandy van Grease. Donderdag was het Neon Thursday en vrijdag Freedom Friday. Op neon dag draag je veel felle kleuren en op freedom Friday draag je zo veel mogelijk rood, wit en blauw van de Amerikaanse vlag. Natuurlijk heb ik hier ook aan meegedaan. Op vrijdag was er ook weer een peprally waarin onder andere een aantal mannelijke leraren in jurken door de gymzaal hebben gelopen. Dit was echt super grappig en ze doen echt alles om je klaar te maken voor de football game! Voor de wedstrijd was er een Tailgate waar alle clubs van de school leuke dingen organiseren om geld in te zamelen. Tijdens halftime van de football game werd homecomingqueen bekend gemaakt met een hele ceremonie. De homecomingqueen van dit jaar is Amy. Het is een gehandicapt meisje en heel veel leerlingen hadden voor haar gestemd, onder andere ik, wat echt super leuk voor haar was! We hebben de wedstrijd ook nog eens gewonnen met 48-17. Het was echt een leuke week!

De weekenden zijn voor mij vooral twee dagen van uitrusten van de drukke week maar we hebben ook al een aantal dingen gedaan! Zo zijn we naar een soort museum geweest over Billy Graham, het was wel grappig! Ook heb ik geholpen met de fundraiser voor de voetbalteams van mijn school. Ik heb de hele dag gezichten van kinderen geschminkt en ik moet zeggen, het was niet zo moeilijk als ik dacht. Je moet nu niet denken dat ik tijgers kan schminken op gezichten maar hé ik kan iets. Het was een hele gezellige dag! Vandaag zijn we met z’n allen naar Lazy 5 Ranch geweest. Dit is een soort van Beekse Bergen waar je met de auto of open wagen doorheen kan rijden en de dieren kan voeren. Er waren onder andere giraffen, zebra’s, struisvogels en verschillende soorten koeien. Het was echt super leuk en gezellig. Ik zal zo snel mogelijk meer foto’s uploaden! Later vandaag gaan we naar Denver days dat is de jaarmarkt van het dorp waar ik woon. Het is niet echt heel speciaal maar m’n hostfather wil dat ik chicken-on-a-stick en funnel cake probeer. Ik ben erg benieuwd. Elke dag probeer en leer ik wel iets nieuws. Het is heel erg leuk om een andere cultuur te leren kennen!

Dit was het weer voor vandaag! Sorry dat het zo lang duurde voordat ik weer een blog maakte en ik ga het proberen vaker te doen. Ik vind jullie reacties lezen echt super leuk en dankjewel voor de support.

Liefs, Judith

Reacties

Reacties

Muriël

En dan denk ik dat ik een druk leven heb... Gelukkig heb je het helemaal naar je zin zo te lezen! Have fun????????

Maikel

Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. Wij zijn allemaal trots op je!!

Rieneke

Leuk hoor meid, fijn dat je het zo goed hebt en dat je ons zo op de hoogte houdt!
Kost het al moeite de Nederlandse taal??
Heel veel groetjes daar en... Enjoy!!!????????

Oma en Opa Kap

Hoi Judith.
Het is duidelijk,wij moeten ons geen zorgen om je maken je hebt het grandioos.En wat zijn we trots op je.Volhouden hoor.We zien uit naar de volgende mail.
groeten van ons,ook aan alle aardige mensen daar{zo te lezen zijn die er genoeg.]. Oma en Opa Kap

Suzanne, Martijn Jochem en wessel

Wat een super vrolijk, leuk blog weer! Zijn nu al benieuwd hoe je chicken-on-a-stick en funnel cake is bevallen???? geniet er van daar!

jan en ria van de sande

Wat leuk dat we jou kunnen volgen. Je maakt echt veel leuke en spannende dingen mee. Op deze manier vliegen de weken wel om. We kijken uit naar je nieuwe blog.
Veel liefs jan en ria.

Mark en Cindy

Hoi Judith,

Wat leuk om weer iets van je te horen. Super leuk om je verhalen en belevenissen mee te mogen lezen.

Ook fijn om te horen dat je het zo goed hebt daar.
We wachten al op je nieuwe verhaal.
Geniet ervan.

Groetjes, Cindy en Mark ????

Ronald Schats

Hoi Judith, leuk om te lezen al die ervaringen en dat het je zo goed af gaat, knap hoor dat je je zo goed aanpast. Ik lees wel een heel ander soort cultuur dan hier in Nederland, grappig om dit te lezen. Groetjes

tante Wil

Lieve Judith,wat heb je ons weer gezellig op de hoogte gehouden van je belevenissen.Het is wel genieten,he.Heb je ook wel eens een rotdag,of heb je daar geen tijd voor!Als het tennissen ophoudt,wat ga je dan doen?Football?Ik kijk uit naar het volgende hoofdstuk;het lijkt wel een t.v.serie.Liefs,tante Wil

philippine

Lieve Judith, Wat klink je heerlijk enthousiast en leuk iedere dag wel weer nieuwe dingen!! geniet maar lekker en succes met de tennis en football!! klinkt echt gaaf! liefs van ons 4 phi

Oma Riet

Wat fijn voor je dat je het zo naar je zin hebt, iedere dag is anders. Ik heb weer erg genoten van al je belevenissen en zie weer uit naar de volgende.
Liefs Oma Riet

Diana

He Judith, wat een leuke dingen doe je allemaal!! Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Geniet lekker van alles. XX

Ineke Schapendonk

Sorry voor de late reactie Judith maar ik had je blog niet ontvangen .Oma Riet heeft 'm toen doorgestuurd aan ons.
Wat leuk meid ,jeetje wat heb jij het druk!!!!Als je nog eens 'n verkleedweek hebt dan zeg het maar ,ik kom wel helpen !!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active