Judith in the USA

Halloween

Hey lieve Nederlanders,

Het is nog niet zo lang geleden dat ik een blog heb geschreven maar omdat het net halloween is geweest en ik een leuk en druk weekend heb gehad, dacht ik laat ik maar weer eens een blog schrijven!

Laughing

Afgelopen vrijdag was het dan zo ver, Halloween! Op school waren een aantal leerlingen verkleed naar school gegaan wat er echt super leuk uit zag. In de lessen werd er ook tijd besteed aan halloween. Zo heb ik in English een spookverhaal geschreven, in American history een spook getekend (ja in een geschiedenis klas, ik weet het) en in chemistry hebben we s'mores gemaakt. Dit is een geroosterde marsmallow met een stuk chocolade tussen twee crackers. Echt heel erg lekker. De marsmallows roosterde we boven de vlam van de brander wat ik wel grappig vond.

Ik had me niet verkleed op school omdat ik niks gepland had voor halloween en ik zou gewoon snoep uitdelen aan de kinderen die langs kwamen trick or treaten. Maar de plannen veranderde toen ik op school kwam toen Audrey mij uitnodigde om na school met haar mee te gaan naar huis om te gaan trick or treaten met haar, Alex en Katie. Ze vonden dat dit een deel was van de American experience en ik het zeker moest doen, ondanks we er eigenlijk te oud voor zijn. Na school zijn we eerst langs Walmart gegaan om een kostuum uit te zoeken want je moet natuurlijk wel verkleed gaan! Ik had een Batman-shirt gevonden met een cape eraan en we vonden super coole batman-leggings die we natuurlijk moesten kopen! In de avond zijn we met z'n allen langs de deuren gegaan en ik heb ook wat snoep verzameld. Het was erg leuk en gezellig met z'n allen en we hebben die avond met z'n allen gezellig gekletst. Ook heb ik zelf wat snoep uitgedeeld aan kinderen. Het was echt een leuke ervaring!

Die zaterdag had ik eigenlijk niks gepland en we hebben overdag gewoon in de woonkamer gezeten en niet echt veel gedaan. Aan het eind van de middag ben ik met m'n hostfamily naar Mooresville gegaan en een jas gekocht, want het begint al kouder te worden overdag. In de avond ben ik onverwachts naar een verjaardag gegaan van Brooklyn, een meisje van school. Dit was een gezellige avond en ik heb m'n eerste Amerikaanse verjaardagsfeestje meegemaakt. Ik heb vooral de hele avond rond het kampvuur gestaan aangezien het aardig koud was en de verjaardag vooral buiten.

Deze week op school was het de week van Miranda Eckard. Dit is een meisje die afgelopen zomer is overleden aan een hersentumor nadat ze drie jaar tegen deze kanker had gevochten. Ik heb haar nooit ontmoet omdat ze een paar weken voordat ik hiet kwam was overleden, maar ik heb de afgelopen week veel over haar geleerd en over de kanker die ze had. Omdat ze dezelfde leeftijd heeft als mijn leerjaar, kende heel veel leerlingen haar. Deze week stond volledig in teken van haar, ze verkochten shirts, hielden een cornhole wedstrijd en haar vader sprak vandaag tegen de juniors en seniors van mijn school. Ook zal er vanavond tijdens de football game aandacht aan haar worden besteed. Omdat geel de kleur is van de kanker die ze had, was deze hele week ook een yellow-out. Dit betekend dat veel leerlingen elke dag gele kleren aanhadden. Ze hebben deze week veel geld ingezameld voor een scholarship voor een of twee leerlingen op school.Ik vond dit een hele indrukwekkende week, zeker na de speech van haar vader vandaag.

Vandaag op school ben ik ook geinterviewd voor het jaarboek en ze gaan een pagina in het jaarboek maken over mij. Super leuk! Ik ben benieuwd wat het resultaat is!

Vanavond is de alweer de laatste football wedstrijd van de competitie. Omdat ons team nog geen een keer heeft verloren gaan we door naar de playoffs voor staats kampioenschap. Het team is heel erg goed en het zou echt heel erg leuk zijn als we ver komen in de staat.

Liefs,

Judith

Reacties

Reacties

Mark en Cindy

Hoi Judith,

Wat leuk om weer wat van je te horen. Toevallig had ik het vanmiddag nog over je.

Zo te lezen heb je het prima naar je zin daar.

Geniet ze verder!

Groetjes,
Cindy en Mark

Oma en Opa Kap

Grote Kleindochter.
Dat was weer een mooi verhaal over een goede week,wat is het fijn dat het zo goed gaat.In de eerste plaats voor jou, maar ook fijn voor de achterblijvers¨waar wij ons ook onder rekenen. ik zou zeggen GA ZO DOOR. We zijn trots op je en geven je een schouder klopje en een pakkerd.Wij gaan slapen . groeten aan alle vriendelijke mensen om je heen en voor jou van ons. oma en opa

Rieneke

He lieve schat, wat goed dat je zo trouw je blog bij houdt!
Iedereen is zo nieuwsgierig naar je hoe je het hebt in het verre Amerika ! Je doet het prima! Super! Kijk al uit naar je volgende blog! Liefs!????????????

Rieneke

Nou, das ook niet eerlijk, heb ik allemaal smilies er achter gezet, worden het ?????!!

Maikel

Mooie ervaringen weer Judith. Jij maakt veel mee om later aan terug te kunnen denken! Geniet van het weekend en de laatste football game.

Judith

Dankjewel allemaal!!

Ik kom net terug van de football game en we hebben weer gewonnen!! Dit betekent dat mijn school district kampioen is geworden en alle state playoffs thuis wedstrijden zijn! Super leuk want dan kan ik ze allemaal meemaken. Iedereen zegt dat het team een kans maakt om staats kampioen te worden maar dat het wel moeilijk gaat worden. Ik ben benieuwd!!

Jochem, Wessel, Martijn en Suzanne

Het is hier nu 8 uur 's morgens en hoera er is een blog van Judith! Dus met z'n 4-tjes aan de ontbijttafel jouw blog lezen:-) Halloween....de jongens waren graag even langs gekomen! Wat maak je veel mee, straks alle blogs samen en je hebt een boek! Geniet er van daar!

Hilde

Ik vind het zo leuk om iedere keer weer re lezen! Het is echt wel heel stoer van je! Geniet ervan!! xx

Riet

Fantastisch wat je allemaal beleeft.
Ik zou er jaloers op kunnen worden

Geniet ervan,wij genieten van je brieven

Oma Riet

Wat heb je 't toch leuk daar Judith, super hoor.
Ik geniet iedere keer weer van je blog, en je bent ook
Zo trouw daarin, heel erg leuk.
Liefs oma

diana

He Batgirl!! wat een leuke foto in je kostuum! Kun je volgend jaar aan met de Vastenavond, maar dan wel een gordijntje om je hals he!!
Wat een leuk verhaal weer! liefs!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active