Judith in the USA

Christmas in Missouri

Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Ik hoop dat iedereens 2015 net zo goed wordt als mijn 2014!! :) De kerstvakantie zit er al weer op en er is genoeg gebeurt om weer een blog te schrijven!

Vrijdag 19 december vertrokken we na school naar de eerste bestemming op onze route richting Missouri, het Biltmore huis. Dit was nog in North Carolina en dus maar twee uurtjes rijden. Biltmore is een mega groot landgoed met een heel erg groot huis wat is opengesteld voor bezoekers. Wij gingen er naar toe in de avond dus het was echt super mooi met de kerstverlichting. Het 'huis' was echt super gaaf van binnen en vooral de library vond ik heel erg mooi.

Zaterdag reden we richting Jackson, Missouri waar we tot maandag ochtend bleven. Dit was ongeveer 8 uur rijden en ik heb dan ook heel wat meer van Amerika gezien. In Jackson hebben ze me rondgereden en laten zien waar ze, voordat ze naar North Carolina verhuisde, hebben gewoond. Op zondag zijn we hier naar de kerk gegaan en heb ik geskyped met thuis. Op maandag reden we door richting Jefferson City en die omgeving waar we de rest van de week verbleven. Die dag heb ik heel veel familie van mijn gastgezin ontmoet omdat die allemaal hier wonen. Samen met mijn gastbroer en zus sliepen we bij de broer van m'n hostmom en zijn gezin, die al eerder dit jaar in North Carolina zijn geweest, en mijn hostparents sliepen bij mijn hostmoms moeder.

Op dinsdag heb ik een tour gekregen van Josh (neef van m'n gastgezin) door de Capitol Building in Jeff City met mijn gastbroer en zus en zijn we op de top van het gebouw geweest met uitzicht over de stad. Ook hebben we hier rondgereden en hebben ze mij van alles laten zien in de omgeving waar mijn gastgezin, voordat ze naar Jackson verhuisde, woonden. In de avond hebben we met z'n allen gezellig spelletjes gespeeld.

Op woensdag heb ik lekker uitgeslapen en heb ik geholpen met het versieren voor de babyshower van mijn hostmothers zus. In de avond hadden we een 'kerstdiner' voor christmas eve met mijn gastgezin en de familie waar wij sliepen. Het was geen fancy kerstdiner maar dat maakte het niet minder gezellig!

Op donderdag was het kerst! Het voelde toch wel een beetje raar om niet thuis te zijn met kerst maar dat maakte kerst niet minder leuk! We stonden allemaal 'vroeg' op voor het ontbijt met de hele familie van mijn hostmom en in de middag gingen we naar de moeder van mijn gastvader en zijn familie om daar kerst te vieren. In de avond gingen we met m'n gastgezin en het gezin waar ik sliep naar de film Into The Woods. Het was niet een geweldige film en ik raad ‘m niet aan voor de gene die de film willen zien. Het was gewoon erg vaag en teveel sprookjes door elkaar. Toen we weer terug kwamen in het huis waar we sliepen kreeg de vrouw van de broer van m'n hostmom helaas slecht nieuws te horen waar ik verder niet op in ga in dit verhaal maar om hun de ruimte te geven hadden we besloten om te gaan slapen bij mijn hostmoms moeder met z'n allen voor de rest van de vakantie daar.

Op vrijdag vierde we kerst met mijn hostmoms familie. Ook al hebben ze hier geen tweede kerstdag kwam het zo uit om het op die dag te vieren. De plannen waren een beetje verandert vanwege het slechte nieuws maar we deden nog steeds leuke dingen zoals veel spelletjes en koekjes versieren. De familie van mijn gastgezin is erg fanatiek als het gaat om spelletjes spelen dus wees gewaarschuwd voor als ik terug kom want ik heb het nu ook te pakken hoor!

Op zaterdag vierde we kerst bij de familie van mijn gastvader, dit vierde we met al zijn ooms en tantes dus ik heb weer veel familie leren kennen! In de avond gingen we langs vrienden van mijn gastgezin die ook al eerder in North Carolina zijn geweest toen ik er al was dus dat was erg gezellig om die weer te zien! Op zondag gingen we naar de kerk in de ochtend en in de middag hadden we de babyshower voor mijn hostmothers zus. Dit was weer een leuke Amerikaanse ervaring! In de avond gingen we bij andere vrienden op bezoek en hebben we gezellig spelletjes gespeeld.

Maandag was alweer de laatste dag in Missouri en gingen we op bezoek bij de zus van mijn hostmom om de babykamer te bekijken. De rest van de dag hebben we nog door de omgeving rondgereden en vooral alles weer ingepakt. In de avond gingen we weer op bezoek bij de broer van m’n hostmom en hebben we weer spelletjes gespeeld.

Dinsdag vertrokken we rond 11 uur weer richting North Carolina. Dit was later dan gepland dus gingen we nog ergens overnachten en kwamen we op oudejaarsdag weer thuis. Ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad in Missouri en het was erg leuk om de familie van mijn gastgezin te ontmoeten. Ik heb de afgelopen week echt weer heel veel mensen ontmoet en ik hoop ze zeker nog een keer te zien.

Het High School Team van Travel Active heeft vaak gezegd “Het is niet goed, het is niet slecht, het is gewoon anders”, en dit was toch wel de zin die deze feestdagen vaak in mijn hoofd voorbij kwam. Hoewel de feestdagen heel erg leuk en gezellig waren, miste ik sommige Nederlandse dingen toch.Het was anders dan hoe wij het vieren in Nederland maar het was heel erg leuk om het een keer op deze manier mee te maken. Het was weer een typische Amerikaanse ervaring die ik voor geen goud had willen missen! Ik wil er echt nog niet aan denken dat over een half jaar mijn avontuur er alweer op zit. Gelukkig ga ik nog veel leuke dingen doen en genieten van de tijd die ik hier heb!

Oud en Nieuw is in Amerika ook erg anders dan in Nederland. Het wordt hier namelijk amper gevierd. Ik ben in de avond naar Cassidy gegaan waar nog een aantal andere vrienden waren. We hebben de avond gevuld met spelletjes spelen, karaoke zingen en kijken naar de ball dropping in New York op TV. Het was erg gezellig maar ik miste het Nederlandse Oud en Nieuw wel hoor, het was namelijk doodstil buiten om 12 uur. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, na jaren van klagen over vuurwerk, maar ik miste het vuurwerk echt. Gelukkig was het wel erg gezellig met z’n allen.

De rest van de vakantie heb ik vooral huiswerk gemaakt want in 3 van de 4 klassen die ik heb dit semester had ik huiswerk gekregen dat maandag of dinsdag na de vakantie af moest zijn, jeeeej. Het was ook nog eens allemaal projecten of study guides over alles wat we hebben geleerd dit semester vanwege de finals die over twee weken zijn dus het was lekker veel. Op zaterdag heb ik een voetbalwedstrijdje gespeeld voor het strikers toernooi. Ik zit niet in het team omdat ik veel wedstrijden zou missen vanwege de kerstvakantie, maar ze hadden te weinig meiden en aangezien ik wil gaan voetballen in de lente, hadden ze mij gevraagd om mee te doen. Het was erg leuk maar vooral ook erg vermoeiend en ik heb nog veel training nodig voordat het voetbalseizoen begint. Maar ik kan wel zeggen dat ondanks we met 9-6 hebben verloren, ik wel een keer heb gescoord!! Het was de meest domme goal die ik ooit heb gezien en ik snap nog steeds niet hoe de keeper die niet had kunnen hebben want de bal rolde het doel in, maar dat maakt niet uit!

Ik hoop dat iedereen fijne feestdagen heeft gehad en ik wens iedereen nog maar een keer een gelukkig nieuwjaar!

Liefs, Judith

Reacties

Reacties

Rieneke

Gisteren nog geskyped en nu weer zo'n lang verhaal met heel veel nieuwe belevenissen! Wat heb je het toch goed! Succes met leren, je kunt t! Dikke kus voor allemaal en blijven genieten!

Maikel

Leuk verhaal weer Judith. Succes met leren voor de finals!

Elles

Het klinkt als volop genieten zeg; heerlijk! Blijf maar lekker genieten en heel veel succes met het studeren en straks het voetballen / training.

Jan en Ria

Wij wensen jou en je gastfamilie een gelukkig en gezond 2015. Ik kan me voorstellen dat je sommige nederlandse gebruiken mist, zoals vuurwerk. Hoewel er hier veel mensen zijn, die het vuurwerk willen verbieden. Hier was het vuurwerk prachtig.Leuk dat je gaat voetballen, Muriel mag wel oppassen.Wij wensen je nog een fijne tijd. Wij kijken uit naar de wintersport en zullen je zeker missen.

opa en oma

Lieve Judith,

Allereerst een goed jaar toegewenst, dat de rest van je Amerika jaar ook zo goed mag gaan

Wat weer een mooi verhaal, wat heb je genoten ,wat heb je veel gezien en je hebt ,denken wij, een heel lieve hostfamily.
Heel veel plezier nog.

Mark en Cindy

Allereerst de beste wensen voor 2015!
Het was weer een heerlijk verhaal om te lezen. En wat doen jullie lekker veel zeg.
Voor nu heerlijk verder genieten en we wachten alweer op je volgende verhaal!

Groetjes, Mark en Cindy

Johan.

Judith,
allereerst nog de beste wensen voor het reeds begonnen nieuwe jaar. Het is genieten voor je daar in de States.
Ik geniet van je belevenissen, dat had ik ook wel gewild ten tijde dat ik 17 was. Helaas, dat zit er niet meer in. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Groetjes, Johan.

philippine

lieve Judit,

Wat heerlijk enthousiast klink je toch!! Je hebt het echt te gek, en het is te voelen wat je ook in Nederland kan waarderen! Voor jou ook een heel mooi en goed 2015!! wij oud en nieuw heel gezellig gevierd, met huis vol! Thomas bleef heel gezellig en ook Lucas en Willemijn bleven slapen! zijn tot wel 3 uur bezig geweest met vuurwerk! Zaterdag hebben Thomas, Nienke en Willemijn hele dag geskied in Rucphen, zij dus ook top vakantie!! succes weer op school en veel plezier met alles! liefs van ons vier! phi

tante Wil

Lieve Judith,
Een heel gelukkig 2015 gewenst! Wie weet,wat er dit jaar zal gebeuren.Vast heel veel leuks,want je weet overal van te genieten!Wat heb je toch een goede hostfamily!! Koester ze maar.Ze hebben je al zovewel van Amerika laten zien;interessant.Nu maar weer studeren;het gaat goed,he.Veel liefs,tante Wil

diana

He Judith! ook voor jou een heel goed, gezellig en fantastisch 2015 toegewenst. Wat heb je toch een geweldige kerstvakantie gehad! Je hebt meer gedaan dan wij! Ongelooflijk wat je dit jaar allemaal ziet en meemaakt! We hopen dat het komende half jaar net zo super voor je gaat worden, maar daar twijfelen we niet aan hoor! geniet lekker verder en succes op school en met de voetbal! liefs Diana en de mannen van Schats!! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active