Judith in the USA

Thanksgiving

Afgelopen donderdag was het weer tijd voor de echte Amerikaanse experience, Thanksgiving! Ik had er heel erg naar uit gekeken en vooral ook naar de vrije dagen die we hiervoor kregen. Ik was namelijk woensdag, donderdag en vrijdag erdoor vrij. Dit was mijn eerste ‘vakantie’ sinds school was begonnen. Ik heb wel drie vrije dagen gehad hiervoor maar eerlijk gezegd had ik deze extra drie dagen vanwege Thanksgiving wel nodig.

Thanksgiving is een feestdag die ze vieren sinds de eerst kolonialisten naar Amerika kwamen en het land hier ontdekte en de indianen tegen kwamen. Het had toen te maken met het dankbaar zijn dat de oogst was gelukt. Nu gaat het nog steeds om het dankbaar zijn voor wat je hebt, maar vooral ook om eten, vooral de Turkey (kalkoen). De dag begon met het kijken naar Macy’s Thanksgiving Parade op tv. Dit is een parade door de straten van New York met grote ballonnen, wagens en marching bands. Deze parade staat ook voor de aankomst van de Kerstman in Amerika. Thanksgiving zelf heb ik met mijn gastgezin bij de familie van het vriendje van m’n host sister gevierd. Dit was erg gezellig ondanks dat we daar eigenlijk niemand kende. Het eten was erg lekker, vooral de taarten voor dessert! Maar deze feestdag is er vooral om mensen te bedanken voor van alles en hierbij wil ik dan ook Papa en Mama heel erg bedanken voor het mogelijk maken van dit jaar. Jullie moeten weten dat ik het heel erg naar mijn zin heb hier en dat dit echt de beste ervaring van m’n leven is! Ook wil ik Muriel, Thomas en de rest heel erg bedanken voor de support, dat doet me vaak heel erg goed!

De vrijdag na Thanksgiving wordt ook wel Black Friday genoemd. Dit is de dag met de extreme kortingen in winkels en een enorme chaos vanwege de goede deals. Ik heb dit overgeslagen, vanwege de drukte maar ook omdat mijn gastgezin dit vaak ook overslaat. Ik vond het niet zo heel erg om dit te missen en heb lekker op de bank films gekeken.

Op school gaat alles goed, en voor de mensen die afvragen hoe het met Pre Calc gaat, ik kan jullie zeggen dat ik op dit moment een 100/100 sta!!! Ik ben er heel erg blij mee want dit had ik zeker niet verwacht aan het begin van het jaar. Ik denk dat ik de termen in het Engels echt goed begin te begrijpen, maar ook de easy A’s werken heel hard mee. Easy A’s zijn dingen waarvoor je heel erg makkelijk een 100/100 kan halen zoals je huiswerk inleveren of een werkblad waar je met de hele klas gezamenlijk aan mag werken. In de andere klassen gaat het ook erg goed.

Buiten school om ben ik twee weken geleden met Audrey en Alex gaan shoppen, dit was erg gezellig. Ook hebben we afgelopen weekend de kerstboom al opgezet, ondanks dat we niet thuis zijn met kerst. Met kerst ga ik namelijk met mijn gastgezin naar Missouri omdat ze daar vandaan komen en al hun familie daar woont. Ik heb er echt heel erg veel zin in. Het is wel lekker lang rijden, zo’n 13 uur, maar onderweg gaan we een aantal leuke dingen doen en kan ik veel van Amerika zien aangezien we door een aantal verschillende staten moeten om daar te komen.

Ik kan jullie ook weer een update geven over het Football team van mijn school, ze hebben namelijk de laatste 4 gehaald in de staatskampioenschappen! Gisteren speelde ze de derde ronde tegen een school heel dichtbij onze school dus het was echt extreem druk. Het was een leuke wedstrijd en we hebben gewonnen met 35-14. Ik begrijp het nu steeds meer, ik wist de basis regels al een tijdje maar sinds gisteren snap ik dan eindelijk 1st, 2nd, 3rd and 4th down. Dit zegt jullie waarschijnlijk helemaal niks maar neem maar van mij aan dat dit best wel belangrijk is. Als ze volgende week vrijdag winnen gaan ze naar de finale, dit is weer een thuiswedstrijd dus ik ga zeker kijken! Als ze in de finale komen dan spelen de die in een stadion van een college ergens in North Carolina. Dit is meestal echt mega groot dus ik hoop dat ze dat halen en ik het mee kan maken!

Ik ga d’r maar weer eens een eind aan draaien. Sorry voor mijn Nederlands, ik merk dat het steeds moeilijker wordt om fatsoenlijk Nederlands te spreken en te schrijven.

Liefs, Judith

Reacties

Reacties

Maikel

Heel erg graag gedaan Judith. We zijn super blij om te zien dat je het daar zo goed hebt getroffen met je host family en dat je je zelf inzet om het tot een succes te maken. Deze ervaring gaat niemand je nog afpakken en daar ga je de rest van je leven veel plezier van hebben!! Ik geloof er trouwens niets van dat je het niet erg vond om niet aan black Friday deel te nemen....

Jerry

Jooeedith!
Goed om weer van je te horen!
Hahahahah rollen zijn omgedraaid, van moeilijk engels nu naar moeilijk nederlands. Was je ook van plan omin nederland met zon cool amerikaans accent te blijven spreken want dat lijkt me erg cool
Heb je zelf ook turkey gegeten??
Ben heel blij om te lezen dat alles zo goed gaat, en mijn moeder trouwens ook;)
See you later alligator????

Rieneke

Wij willen jou natuurlijk bedanken dat je het zo goed doet en zo enorm naar je zin hebt in het verre Amerika! Dat maakt het voor ons in ieder geval een stuk makkelijker! Natuurlijk willen we de lieve familie Slayton ontzettend bedanken dat ze het voor jou zo bijzonder maken en en zo liefdevol op je 'passen' ! Thanxxxxx!! Ga zo door met genieten! Liefs en dikke kus voor allemaal!

Oma en Opa Kap

Lieve GROTE KLEINDOCHTER
Je zult maar zo'n kleindochter hebben ,dan ga je toch naast je schoenen lopen in plaats van erin. Grandioos!!!
Ook goed dat je ouders en je broer en zus bedankt.Geniet van alle goede dingen[maar dat doe je gelukkig al]
Groeten van ons voor jou en alle vriendelijke mensen om je heen en die zijn er veel , merken we wel.
Tot de volgende keer Oma en Opa.
Fijn dat de post op tijd was.

Muriël

Hahahaha het is geen verrassing dat je de taarten het lekkerste vond. Ik had niet anders verwacht! (Bij mij zou het namelijk precies hetzelfde zijn). Ik vind het heel leuk om elke keer je verhalen te lezen en ik ben heel blij voor je dat je het zo naar je zin hebt!
xxxxx

philippine

Hoi lieve Judith,

Heerlijk je positieve verhalen te lezen en wat gaaf met kerst naar Missouri, wauw!! Vandaag je naam nog geroepen op het veld toen Thomas kampioen werd!!! Was zo'n leuk moment! beide oma's en opa stonden ook erg trots te zijn! en natuurlijk wij allen!! Lekker blijven genieten en inderdaad een ervaring die je nooit meer kwijt raakt, je bent rijk!!!! xxx

Riet Nijwening

Wat fantastisch dat je het zo naar de zin hebt.Heerlijk.
Geniet ervan.Niemand kan het je afnemen en die kans komt misschien nooit weer.
Heel veel groetjes uit Hengelo.
Ps ik volg je op facebook , ook leuk met de foto, s etc

Jochem, Wessel, Martijn en Suzanne

Wat een mooi, enthousiast verhaal weer!! Leuk om te lezen! De kerstboom al op, terwijl wij hier onze schoen zetten en pepernoten eten, volgende week (5/12) een Nederlandse traditie introduceren bij je host-family? Ik zag ook al stroopwafels????. Groetjes weer van ons alle 4!

Oma Riet

Weer z'n leuk positief verslag, leuk te lezen.
Wij genieten allemaal mee met wat je allemaal beleefd.
Kan me van jou wel indenken dat de taart 't lekkerst was, geniet van alles en super dat je zo positief bent.
Dikke kus
Oma Riet

Jan en Ria

Als we dit lezen zien we dat jouw leven in Amerika echt niet saai is. Wat maak je veel leuke dingen mee. Wij hebben deze keer ook wat te melden. 16 november is onze kleinzoon Teun geboren. Alles goed. Een feestje in het vooruitzicht, Jan wordt 7 december 70, oud he. Nog veel plezier.
Liefs Jan en Ria.

Mark en Cindy

Hoi Judith,

Het was weer een feestje om je verhaal te lezen. Dank je wel daarvoor! ;-)

Heel veel plezier verder, maar dat komt vast goed.

Groetjes, ook voor je familie daar,
Mark en Cindy

Johan Bossers

Hoi Judith,
Sinds vandaag(zondag 30 nov), ben ik ook deelgenoot van je leuke verhalen en belevenissen in het verre USA. Ik ben er zeker van dat dit jaar Amerika je verdere leven zal verrijken. Wie weet ligt je toekomst wel daar in de States.Maar wel Nederlands blijven spreken en schrijven hoor! Alvast fijne Kerst en een voorspoedige jaarwisseling gewenst.
Hartelijke groet,
Johan.

Remco en Elles.

Wat een heerlijk verhaal weer; heel leuk om te lezen. Het is nu al genieten en het wordt alleen maar nog meer genieten. Enne Black Friday ... ik dacht je staat vooraan haha, maar dat viel dus weer mee en jij zat vooraan bij het filmpje.
Waren de zelf gebakken stroopwafels goed gelukt?
Geniet lekker verder en heel veel plezier nu en straks met kerst + oud/nieuw.

Groetjes van ons hier aan iedereen daar, Remco en Elles.

tante Wil

De pc doet het weer en gelukkig kan ik je enthousiaste verhalen lezen.Ik wou,dat ik in jouw schoenen stond.Straks met kerst een interressante reis door Amerika.Wie zou dat niet willen??Knap,dat je het zo goed doet op school!Dat geeft je vleugels.en dan zo'n lieve familie:het kan niet op!Ga zo door!!Wij genieten mee!
Liefs,tante Wil

Diana

Hoi Judith,
Wat een bijzondere decembermaand ga jij meemaken! Super hoor dat je gastgezin je zoveel laat zien en meemaken in Amerika! Maar je mag ook supertrots op jezelf zijn, al 3,5 maand op weg en zo positief in alles. Dat zegt genoeg over jezelf hoor, een kanjer! Geniet van alles. Veel liefs van de "Schatsjes".

Riet Nijwening

Fantastisch dat het allemaal zo goed verlopen is. Nu heerlijk helpen met het verhuizen naar het nieuwe huis.Het zal wel wennen zijn maar ook heel fijn.Geniet ervan en de groetjes voor allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active