Judith in the USA

Voorbereiding voor Kerst en Football

Hoihoi!

De afgelopen drie weken waren weer erg leuk en druk dus ik dacht maar weer eens een update te schrijven! Alles stond zowat ik teken van kerst, echt overal om je heen zijn kerstversieringen te zien. Morgen vertrekken we na school alweer naar Missouri voor kerst en ik heb echt heel erg veel zin in!

De week na Thanksgiving was weer een gewone school week. Op maandag avond gingen we naar een huis hier dichtbij waarvan de hele tuin vol staat met opblaas kerstversieringen. Het was echt super gaaf om te zien! Die vrijdag was het 5 december en heb ik met m'n gastgezin sinterklaas gevierd. Ik had al ongeveer twee weken een groot pakket staan vanuit Nederland die stond te wachten om opengemaakt te worden. We deden het spel met de dobbelsteen en dat viel hier erg in de smaak, zo erg dat we het ook met kerst gaan doen! Het was heel erg gezellig en hoewel ik het een aantal keer heb moeten vertellen, hebben ze nu een idee wat we doen en vieren met Sinterklaas. Na de cadeautjes te hebben uitgepakt was het snel omkleden en klaar te maken want het was weer football friday! Het was de halve finale voor States en het was een thuiswedstrijd dus het was gezellig druk. Onze studentsection was nog nooit zo goed geweest dit jaar. Het was 21-21 na 3 quarters dus het was heel erg spannend en in de laatste paar minuten scoorde wij een fieldgoal en een touchdown. Dit zegt jullie waarschijnlijk helemaal niks maar dat maakt niet uit want WE GAAN NAAR STATES!! We wonnen met 31-21 en het was een groot feest. We mochten met alle leerlingen het veld op rennen en we vierde met z'n allen een feestje :). Dit betekende dus dat we speelde om wie de staatskampioen werd afgelopen zaterdag.

Dat weekend had ik lekker veel huiswerk maar ben ik ook kerstcadeaus gaan shoppen met Audrey en gingen we eten bij de familie van het vriendje van m'n hostsister. Al met al een geslaagd weekend!

Op school stond de week na het winnen van de football wedstrijd vol in het teken van States. Die week was er een spiritweek dus heel veel leerlingen en docenten dragen elke dag kleding naar een verschillend thema. Op maandag was het pyjama dag dus ik had mijn geweldig zachte en comfortabele zebra onesie aan. Op dinsdag was het tacky mismatch day, hier heb ik niet aan mee gedaan. Op woensdag was het thema kerstmis dus ik had een christmas sweater van mijn hostsister aan. Donderdag was het kleuren thema per leerjaar freshmans (eerste jaars) droegen wit, sophmores (2e) zwart, juniors (3e) groen en seniors (laatstejaars) oranje. Ik ben een junior dus ik had mijn groene East Lincoln shirt aan. En op vrijdag was het schoolkleding/kleuren thema. Ook was er op donderdag een bonfire georganiseerd door de school met warme chocomelk. De cheerleaders deden hun dingetje en we stonden met z'n allen rond het vuur. Het was erg gezellig.

Zaterdag was het de dag van States. De game was om 16:00 uur at Wake Forest, dat is een college hier anderhalf uur vandaan. Om er te komen, reden we over de campus van de school en dat was echt super gaaf om te zien. De game was erg spannend en zeer close maar we hebben gewonnen!!! STATE CHAMPIONS!! Het eindigde in 14-13 en het was echt geweldig!! Het footballteam is nu de beste in North Carolina van alle 2AA scholen. 2AA heeft te maken met het aantal leerlingen van de school. Dit was echt een super leuke ervaring zeker omdat ik nog nooit iets van football had gezien voordat ik hier kwam. Ik ga deze vrijdagavonden zeker heel erg missen.

Afgelopen week was het ook weer erg druk. Tijdens de lessen doen we nu veel projecten of klaarmaken voor de finals die twee weken na de vakantie zijn dus er is genoeg te doen! In Pre Calc kiest de leraar elk jaar een gezin uit die het heel erg moeilijk heeft en waarvoor al zijn leerlingen van alles bij elkaar zoeken om ze een zorgeloze kerst te bieden. Dit jaar was dat dan ook en het gezin bestond uit 9 en 11-jarige jongens en een vader en moeder. Heel erg veel dingen zijn bij elkaar gesprokkeld die dat gezin nodig heeft zoals matrassen, droger, wasmachine, fietsen, kleding, speelgoed, schoolspullen en een kerstboom. Dit hebben we van de week allemaal gesorteerd en ingepakt en Mr. Dragoon gaat dit met kerst bezorgen om het gezin wat support te geven. Ik vond het heel erg leuk om hier aan mee te werken en het was ook nog eens erg gezellig!

Maandag avond van het de Fall sports banquet. Dit is een avond waar alle leerlingen die een sport hebben gedaan in de herfst beloond werden en voor elke sport werd er een Most Valuble Player (MVP) award en een Mustang award uitgereikt. De MVP is voor de beste sporter van het team en de Mustang award is voor een sporter die een goede bijdrage heeft geleverd tijdens het seizoen. Ik heb geen award gewonnen, dit is niet echt een verrassing, aangezien deze vaak naar een senior gaan en voor vele is het een big deal als je dit wint, maar Codi, mijn hostbroer, heeft er wel een gewonnen, namelijk de Mustang award in Boy’s soccer, super gaaf! Het was leuk om het tennisteam weer bij elkaar te hebben gezien want ik mis het tennisseizoen soms wel hoor! Dinsdag avond heb ik met m’n gastgezin al kerstcadeaus opengemaakt omdat we het niet allemaal mee gaan nemen naar Missouri. Ik heb super leuke cadeautjes gekregen waar een aantal waarschijnlijk best wel jaloers van worden (hint: pinguïns). Woensdag was het Mackenzie’s, mijn hostsister, 21ste verjaardag dus we zijn in de avond uiteten gegaan met z’n allen. En dan zijn we alweer bij vandaag, wat gaat de tijd toch snel. Ik heb vandaag vooral mijn tas ingepakt voor Missouri en vanavond gaan we eten bij Cassidy en haar familie voor Kerst dus dat wordt vast gezellig!

Voor de gene die het nog niet weten, mijn terugkomstdatum is bekend! Ik vind het nog veel te vroeg om erover na te denken maar op woensdag 7 juli om 07:15 uur land ik om Schiphol. Het is nog wel eventjes dus ik heb nog genoeg tijd op van alles te doen hier!

Ik wil iedereen die dit leest super fijne feestdagen wensen. Ik hoop dat iedereen er een gezellige paar dagen van maken en ik ga dat zeker ook doen! En ook natuurlijk alvast een gelukkig nieuwjaar!

Liefs, Judith

Reacties

Reacties

Remco en Elles

Wow, wat een verhalen weer; volop genieten zo te lezen. Voor jullie daar ook hele leuke feestdagen met de gehele familie en blijf genieten zou ik zeggen!

gerda kap

Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt.Je maakt zo wel heel veel mee.Geniet ervan, dan genieten wij wel van je verhaal.Heel fijne kerstdagen en een heel goed jaar toegewenst ook voor je hostfamily.

VEEL LIEFS, GERDA.

Maikel

Vooruit, je mag nog een dag langer blijven want je komt pas terug op woensdag 8 juli (en niet op 7 juli)! Heel veel plezier in Missouri!!

opa Kap

Lieve GROTE KLEINDOCHTER.
Ieder keer na het lezen van je update denk ik wat is dat kind gelukkig .Wat heeft ze het getroffen met het gastgezin en de school .Daar mogen wij toch best een beetje veel trots op zijn[al hebben we er geen invloed op gehad]Voor alle vriendelijke mensen daar, en die zijn er genoeg prettige Kerstdagen en een goed Nieuwjaar.
groeten Opa Kap
p.s. Kijk je uit met vuurwerk !!!

Judith

@Papa Ja dat bedoelde ik ook! ik denk meer aan de vertrek datum hier dan de aankomst datum in Nederland, sorry :)

riet nijwening

Heerlijk meid! Ik wens jullie ook heel mooie kerstdagen.Geniet, geniet!!!

Lotte

pinquins!!!???? ik ben echt jaloers nu ! Jij ook fijne feestdagen en blijf maar lekker veel blogs schrijven, want ik vind ze echt super leuk om ze te lezen :)

Rieneke

Hee meis, wat heb je het toch lekker druk!! En wat maak je toch veel mee! Heel veel plezier de komende feestdagen! Geniet van de mooie 'kleuren' van al die verschillende steden en staten waar je doorkomt. Heel veel liefs voor jouw family en alle families in Missouri. Heel bijzonder om dit ook nog mee te mogen maken! Dikke kus! XXX

jan en ria

Wij hebben weer genoten van je verhaal. Wij wensen jou en je gastgezin hele fijne feestdagen.

Oma Riet

Hoi Judith
Wat een verslag weer, wat beleef je toch veel.
Ik vind het heerlijk voor je dat je zo geniet.
En wens jou en je hostfamely ook hele fijne feestdagen.
Liefs Oma XXX

tante Wil

Wat een avonturen!Daar lijkt ons landje maar saai bij!Jij verveelt je in ieder geval niet met al die superleuke feesten.Wat gezellig om zo'n groot pak uit nederland uit te pakken en uit te delen! En nu in missouri;het kan niet op.Leren jullie ook nog wat op die school?(oude schooljuf, he)Ik wens je heel fijne dagen en ..een gelukkig nieuwjaar.Dit geldt ook voor je hostgezin en al die mensen,die zo lief voor je zijn! Liefs,tante Wil

Ronald Schats

Nou Judith, je hebt geen moeite om daar mee te draaien lijkt het, fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Ik wens je ook hele fijne feestdagen en alvast een gelukkig en gezond 2015

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active